دستگیری سه فیشینگ‌کار حرفه‌ای در هرمزگان/ لینک‌های ناشناس را باز نکنید



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال لینک جعلی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب قربانیان می کرد، خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، احسان بهمنی رییس پلیس فتای استان هرمزگان امروز اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان  مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتااستان قرار گرفت. 
 
وی در ادامه بیان داشت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی 3 نفر متهم به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مقام قضایی‌ طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. 
 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا تحویل داده شد، در بازجویی‌های اولیه متهمین منکر بزه ارتکابی شدند، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خودشان بیان داشتند که با مراجعه به پیام رسان های خارجی و آگهی هایی با مضمون کاریابی از طریق  ارزدیجیتال وغیره با برداشتن شماره تلفن افراد ، پیامکى حاوی لینک جعلی به کاربران ارسال نموده و با کشاندن آنها به درگاه جعلی و سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می کردند. 
 
سرهنگ بهمنی با اشاره به اینکه متهمین در اظهارات خود به کلاهبرداری از چندین نفر با این شیوه و شگرد اقدام کرده اند، از هموطنان خواست به هیچ عنوان فریب پیامک‌های دریافتی را نخورند و پرداخت‌های تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های معتبر انجام دهند. 
 
این مقام مسئول به شهروندان گفت: برخی کاربران با نصب بدافزار بر روی گوشی خود زمینه کلاهبرداری مجرم را فراهم ساخته اند و اگر پاسخ آنها به پیام دریافتی منفی بود، هیچ کدام از بزه دیدگان دچار آسیب و خسارت مالی نمی شدند ، وی افزود بر روی لینک ناشناس کلیک نکرده و به پیام ها و درخواست‌های مشکوک پاسخ منفی دهند. 
 
سرهنگ بهمنی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ثبت اطلاعات کارت بانکی در سایت‌ها و اپلیکیشن های ناشنان خودداری کرده و حتما از صحت اطلاعات و آدرس URL سایت اطمینان حاصل کنید و تنها به نتایج جستجوهای اینترنتی اکتفا نکنید. هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت نماییدو درصورت هرگونه دسترسی غیرمجاز و سرقت کارت بانکی، فورا کارت را از چرخه سیستم عملیات بانکی به هر نحو ممکن خارج و اصطلاحا آن را بسوزانند. 
 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى  www.cyberpolice.gov.ir; آماده دریافت بر خط گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت و بهره برداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها