آتش‌نشانان در مهرماه سال جاری به امداد 217 نفر رفتند

حبس 132 نفر در آسانسورهای بندرعباس



بیشترین مأموریت امداد و نجات آتش‌نشانان بندرعباس در مهرماه سال جاری  مانند ماه‌های قبل مربوط به آسانسور است. در این مدت تیم آتش‌نشانی  172 بار به مأموریت اعزام شدند که 74 مورد آن مربوط به امداد گیر افتادگان در آسانسور بوده است. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بیشترین علت حادثه توسط این بالابرها را نقص فنی ذکر کرد و گفت: در این رابطه 32 نفر محبوس شدگان در آسانسور نجات یافتند.
«محمدامین لیاقت» از نجات 41 محبوس شده در منزل و خودرو سخن گفت که به علت نقص فنی و سهل‌انگاری افراد حبس شده بودند. وی به نجات 19 نفر و مصدومیت 10 نفر  در10 سانحه خودرویی خبر داد و گفت: در مهرماه امسال 2 مورد سقوط از ساختمان  داشتیم که یک نفر نجات یافت و 2 نفر مصدوم شدند.لیاقت علت 172 مورد حادثه را 66 مورد نقص فنی، 47 مورد سهل‌انگاری ، 4 مورد عدم ایمنی ، 6 مورد بلایای طبیعی  و 49 مورد سایر بیان کرد .
  

اطفا 138 حریق 

  
138 مورد آتش‌سوزی به 125 گزارش داده شد که آتش‌نشانان با میانگین 3 دقیقه در محل حضور و حریق را اطفا کردند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه در مهرماه گذشته 28 مورد حریق ناشی از اتصالی برق، 20 مورد گاز، 13 مورد مواد نفتی  و سایر نیز 77 مورد بوده است گفت: عامل 64 آتش‌سوزی عمدی، 70 مورد غیرعمدی و 4 مورد نامعلوم گزارش‌شده است. لیاقت عدم ایمنی در بروز حادثه را 11مورد ، سهل‌انگاری 64مورد، ونقص فنی 26مورد  ذکر کرد. 
وی مصدومان حریق را 15 نفر، فوت‌شدگان را 2 نفر  و نجات‌یافتگان را 10 نفر اعلام کرد. لیاقت بیشترین مأموریت  را مربوط به واحدهای مسکونی نامید و اظهار داشت: ماه گذشته 3 نفر در 35 مأموریت حریق واحدهای مسکونی نجات یافتند و 4 نفر مصدوم شدند.  
وی افزود: اتصالی برق و مواد نفتی عامل آتش‌سوزی منازل بوده است. لیاقت از اطفا 20دستگاه خودروی سبک و سنگین  و نجات 7 نفر، همچنین فوت 2 نفر و مصدومین 9 نفر  در این مدت سخن گفت و ادامه داد: در این بازه زمانی  آتش یک فروند قایق و یک فروند کشتی اطفا شد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها