رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

پایان عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان/ امدادرسانی به بیش از هزار نفر



رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به پایان عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان، از امدادرسانی به بیش از هزار نفر در دو روز گذشته، خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «بابک محمودی»، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۲۵ تا ۲۷ آبان، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر، به ۱۷ شهرستان و ۲۱ منطقه شامل ۱۰ شهر، ۱۰ روستا و یک منطقه عشایری، در ۷ استان کشور، امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در این مدت‌زمان به ۱۰۰۶ نفر امدادرسانی شد، ۱۲۰ نفر به مناطق امن منتقل شدند و ۱۲ نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند؛ متأسفانه سه نفر از هموطنان (یک نفر در بهشهر و ۲ نفر در نور) در سیل، جان خود را از دست دادند.

محمودی با اشاره به این که ۴۶ تیم امدادی، شامل ۱۹۷ امدادگر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند، افزود: امدادگران به کمک دستگاه‌های پمپ آب و لجن‎کش، آب تجمیع شده در ۲۸ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۳ دستگاه چادر، ۱۰۳ تخته پتو، ۶۱ تخته موکت، ۸۲۵ کیلوگرم نایلون و ۱۵۸ بسته غذایی، بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

گفتنی است، روز گذشته نیز، سازمان هواشناسی، با انتشار هشدار سطح نارنجی، از احتمال بارش شدید و رگباری باران و بارش برف در ارتفاعات ۲۰ استان خبر داده بود، امدادگران جمعیت هلال‌احمر، در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها