بازگشت قلیان فروشان و بساط گستران به ساحل بندرعباس/ قلیان فروشان مانع از نشستن شهروندان روی نیمکت‌ها می‌شوند


نویسنده: سامیه طهورنیان

اگر سری به نوار ساحلی بندرعباس بزنید، از سورو تا بوستان ولایت کمتر جایی است که قلیان‌فروشان حضور نداشته باشند. این درحالی است که 10 روز پیش، دادستان مرکز استان هرمزگان  از اجرای طرح ضربتی جمع آوری قلیان‌سراهای غیر مجاز در ساحل بندرعباس خبر داده بود. با این وجود چندان اثری از اجرای این طرح در شهر دیده نمی‌شود و همچنان در هر جای ساحل، قلیان‌فروشان و بساط‌گستران دیده می‌شوند.

 

یکی از شهروندان بندرعباس با ارسال پیامی به صبح ساحل گفت: «در سراسر نوار ساحلی بساط قليان فروشی و نان فروشی برپاست».

این شهروند اضافه کرد: «هر جا روی یک نيمكت نشستيم به ما گفتند می‌خواهیم بساط کنیم و باید بلند شوید».


او گفت: «نه می‌توانیم در ساحل پیاده‌روی کنیم و نه می‌توانیم بنشینیم. نيمكت‌های سنگی هم که برای نشستن شهروندان قرار داده شده در قرق قلیان‌فروشان است و مانع از نشستن شهروندان روی نیمکت‌ها می‌شوند».

 

گفتنی است که بندرعباس با دارا بودن بیش از 25 کیلومتر نوار ساحلی همواره میزبان گردشگران زیادی بوده است؛ اما آن چیزی که در چند سال اخیر تبدیل به چالشی بزرگ برای شهروندان و گردشگران شده، افزایش مراکز عرضه قلیان در ساحل است.

در مقاطع مختلفی برخورد با قلیان‌فروشان در ساحل بندرعباس از سوی مسئولان مطرح و اجرا می‌شود اما این کار به صورت دائمی انجام نمی‌شود و هربار چند روز پس از اجرای طرح‌های جمع‌آوری قلیان، دوباره شاهد حضور قلیان‌فروشان در پارک‌ها و نوار ساحلی هستیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها