چگونه از روزمرگی در امان باشیم


نویسنده: راضیه نیرومند

اغلب افراد جامعه به دنبال فرار از روزمرگی و ایجاد هیجاناتی هستند که باعث بوجودآمدن انگیزه و شادی بیشتر لحظات آنها شود.برخی اشخاص شادی و  هیجانات را در مسائل مالی  و داشتن پول هنگفت ،‌سفر به مناطق خاص و خریدهای رنگارنگ می دانند اگرچه تمامی اینها می تواند شادی و رضایت را در زندگی فرد ایجاد کند اما تاثیر مداوم و همیشگی ندارد.
از آنجایی که روزمرگی باعث ایجاد افسردگی و بروز انواع ناراحتی های جسمی و روحی می شود، بهتر است برنامه ای روتین و همیشگی را در زندگی خود پیاده کنید . به عنوان مثال : برنامه های ورزشی و پیاده روی منظم را در طول هفته و ساعات مشخصی انجام دهید . با دوستانتان دوره های دوستانه برقرار کنید و به مراوده با یکدیگر بپردازید . در ظاهر خود تغییرات جزئی ایجاد کنید مثلا می توانید مدل موهای خود را عوض کنید .  برای اینکه به خوبی تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید وقایع مهم زندگیتان را در دفترچه ای یادداشت کنید و لحظات هیجان انگیز خود را به یادگار گذارید می توانید برای خوب تر شدن حالتان  بعد از گذشت مدتی به آنها رجوع کنید و با دوباره خواندن خاطرات گذشته تداعی لحظات خوش را برای خود ورق زنید . حال خودتان را با چسباندن  جملات انگیزشی  روی میز کارتان خوب کنید.
 اهداف واضح و آشکار داشته باشید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید . بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید. بسیاری از مردم زندگی کردن را در کار کردن خلاصه می کنند و امیدی به آینده ندارند . این سبک از زندگی آنها را خسته و پژمرده می کند .گاهی نیز این روند بر روحیات خانواده و اطرافیان نیز تاثیر می گذارد و زندگی را دچار تکرار خواهد کرد. بنابراین برای داشتن سلامت روان در زندگی باید بتوانید جنبه های وجودی تعادل را ایجاد کنید . در زمان استراحت به  موسیقی های انرژی بخش گوش دهید  . طبق گفته بسیاری از محققان گوش دادن به موسیقی می تواند جنبه های درمانی داشته باشد . با کمک موسیقی می توانید روحیه بانشاط تری داشته باشید  .
حتی در حین انجام کارهای منزل نیز گوش دادن به موسیقی می تواند افکار پریشان و منفی  را از ذهن دور کند و میزان رضایتمندی را در احوالات شخص بوجود آورد . تا جایی که می توانید از افرادی با تفکرات منفی دوری کنید قطعا در بین شما کسانی هستند که مدام انرژی منفی را در فضا ایجاد می کنند و انگیزه زندگی و حرکت را می گیرند.این قبیل انسان ها با افکار منفی شان شما را از اهدافتان دور می کنند آنها می‌توانند در خانه، محل کار، جمع دوستان و یا خویشاوندان شما باشند.آن ها افرادی همیشه طلبکار هستند و نسبت به آینده دیدگاه بدبینانه‌ای دارند. این افراد به مرور زمان بر روی شما تاثیرگذار خواهند بود پس بهتر است برای در امان بودن از روزمرگی ها با افراد باانگیزه و باانرژی تعامل داشته باشید. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها