مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خبر داد:

مدرسه کوثر بندرعباس، نخستین فضای آموزشی با مدیریت سبز در استان



مدرسه کوثر به عنوان اولین مدرسه سبز در استان هرمزگان بوده که عملیات اجرایی آن در حال انجام می باشد.مدرسه 12 کلاسه سبز کوثر واقع در شهرستان بندرعباس با نمایی بومی و همساز با اقلیم گرم و مرطوب و معماری چشم نواز توسط «مهدی باوقار زعیمی»، مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان طراحی شده است.

به گزارش صبح ساحل، این مدرسه در زمینی به مساحت 5 هزار و 343 مترمربع در 2 طبقه که شامل 12 کلاس درس، یک کارگاه، یک آزمایشگاه، یک اتاق سمعی بصری، فضای اداری، نمازخانه و کتابخانه، زمین ورزشی روباز، پارکینگ، سرایداری و آلاچیق در محوطه حیاط مدرسه در حال احداث می‌باشد.

نکات مدیریت سبز در تاسیسات برقی و مکانیکی این مدرسه رعایت شده است که استفاده از سیستم هوشمندسازی تاسیسات برقی مدرسه کوثر را از دیگر فضاهای آموزشی متمایز کرده است.استفاده از 2 راهکار فعال و غیرفعال در طراحی و اجرای این مدرسه مدنظر بوده است.

گفتنی است؛ مدرسه کوثر به عنوان اولین مدرسه سبز استان هرمزگان در دست احداث است و یک مدرسه سبز دیگر نیز توسط تیم فنی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در حال طراحی می‌باشد. طراحی همساز با اقلیم، محیط بومی و فرهنگ استان، این فضای آموزشی را از حیث دیگر بسیار ویژه و خاص کرده است.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس استان هرمزگان با رویکردی خاص در طراحی چشم نواز مدارس و با الهام از بناهای ماندگار استان هرمزگان سعی داشته معماری بومی منطقه را در وهله نخست حفظ نماید و اکنون با تلفیق مدیریت سبز در طراحی مدارس، جلوه‌ای خاص به معماری مدارس داده است.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها