وزیر بهداشت:

بیش از ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند



 وزیر بهداشت گفت: بیش از ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند و می توان گفت که رکورد مشارکت مردم در این پویش شکسته شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، بهرام عین اللهی همچنین درباره ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور اظهار داشت: ویروس جدیدی به کشور وارد نشده است و مردم‌نگران نباشند.

وی در خصوص رفع مشکل تامین شیر خشک در کشور یادآور شد: در هر ماه نیاز به پنج میلیون قوطی شیر خشک داریم که ماه گذشته ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک در کشور توزیع شد.

عین اللهی اظهار کرد: بنابر آمار، اکنون بیش از نیازمان در کشور شیر خشک توزیع شده است و نگرانی در این زمینه نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه تامین سرم ضمن تاکید بر نبود کمبودی در این زمینه گفت: کمبود سرم تاکنون برای ما گزارش نشده است و مشکلی در تامین آن نداریم و این محصول با کد تجویز پزشک در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

 

مشارکت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت

وزیر بهداشت وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در وزارت بهداشت انجام شد، بحث پویش ملی سلامت بود که تا به امروز بیش از ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

عین اللهی ادامه داد: رکورد شرکت مردم در این پویش شکسته شد و باید از آنان برای مشارکت در چنین پویشی که برای سلامت خود آنان است، تشکر کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: امروز سبک زندگی ما به خصوص در سطح شهرها و به ویژه شهرهای بزرگ مشکل دارد و میزان کم ورزش و مصرف بالای غذاهایی با چربی و نمک بالا، سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

وی اضافه کرد: درپویش ملی سلامت مشخص شد که حدود ۶۷۰ هزار نفر از افراد شرکت کننده از مشکل فشار خون خود اطلاع نداشتند و در این پویش از چنین مشکلی مطلع شدند و حدود ۳۵۰ هزار نفر نیز از مشکل دیابت خود اطلاع یافتند.

عین اللهی اعلام کرد: یکی از مسائل مهمی که مردم باید به آن توجه کنند اصلاح سبک زندگی، فعالیت بدنی و ورزش است که می‌تواند از ابتلا به دیابت و فشار خون آنان جلوگیری کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها