حواشی هفته


نویسنده: معصومه نعمتی

در «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است، می‌پردازیم.

 

افزایش تعرفه اینترنت

تغییر تعرفه‌های اینترنت یکی از پر بازدیدترین خبرها در روزهای گذشته است. چندی پیش اپراتورها در نامه‎‌‌ای به رئیس جمهور خواستار افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت شدند. این درخواست واکنش‌هایی را به دنبال داشت به عنوان نمونه وزیر ارتباطات پس از این ماجرا اعلام کرده بود که افزایش قیمت اینترنت منوط به بهبود کیفیت خواهد بود و حتی در آن شرایط هم با این میزان افزایش تعرفه موافق نیست.

از سوی دیگر رئیس سازمان مقررات وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد اپراتورها قبل از افزایش تعرفه باید شروط این سازمان در خصوص افزایش تعرفه را بپذیرند. بر همین اساس، مدیران عامل اپراتورها با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شروط رگولاتوری را پذیرفتند و پس از آن اعلام شد که این سازمان با افزایش تعرفه اینترنت موافقت کرده است.

پس از اعلام رسمی افزایش تعرفه اینترنت، حواشی تازهای به راه افتاد. اولین و مهم‎‌‌ترین واکنش‌ها، اعتراض کاربران نسبت به حذف برخی از بسته‌های اینترنتی بود این در حالی است که اپراتورها مدعی شدند که در حال به روزرسانی نرخ‌های جدید هستند و در کمترین زمان ممکن تمام بسته‌های اینترنتی به حالت قبل بازگشته و با نرخ جدید عرضه خواهند شد.

 

 

هک شدن اسنپ فود

خبر هک شدن اسنپ فود در فضای مجازی سر وصدا به پا کرد. یک گروه هکر هفته گذشته ادعا کرد که موفق به هک اسنپ شده است و به اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر دسترسی پیدا کرده است. این گروه هکر پیش از این تپسی را هک کرده بودند.

این‌گروه اعلام کرد که قصد دارد این اطلاعات را در گروه تلگرامی خود بفروش برساند. این اطلاعات شامل ۲۰ میلیون کاربر شامل نام خانوادگی، پسورد،ایمیل، تلفن و… ،‌اطلاعات بیش از ۱۸۰ میلیون دستگاه شامل نوع دستگاه، توکن‌ها، پلتفرم،‌اطلاعات بیش از ۳۶۰ میلیون سفارش شامل آی‌پی سفارش دهنده، آدرس، تلفن، شهر، اطلاعات بیشتر از ۳۵ هزار پیک، اطلاعات بیش از ۶۰۰ هزار پرداخت و… بود. آنطور که اعلام شد این گروه قبل از مذاکره با شرکت اسنپ اقدام به فروش اطلاعات این شرکت کردند. شرکت اسنپ‌فود همچنین اعلام کرد که حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد. اسنپ‌فود در بیانیه خود تاکید کرد که همه‌ی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.

 

 

حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر چهارشنبه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، 84 نفر شهید و 284 نفر مجروح شدند.

 

زلزله ژاپن در آغاز سال نوی میلادی

زلزله اخیر در کشور ژاپن در نخستین ساعات از سال نوی میلادی کام مردم این کشور را حسابی تلخ کردزلزله‌ای شدید به بزرگی ۷.۶ ریشتر که  شمار تلفات آن به دستکم ۷۳ نفر رسیده است. در پی این زلزله هشدار وقوع سونامی در این کشور صادر شد و آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد پس از این زمین لرزه بیش از ۱۵۰ پس لرزه دیگر رخ داده است و احتمال وقوع زمین لرزه‌های شدیدتر در روز‌های آینده وجود دارد.

 

زبان های مجهول الهویه

یک محموله 5 تنی شامگاه دوشنبه چهارم دی ماه از استان سیستان و بلوچستان در حال انتقال به استان  فارس بوده است که در مسیر شهرستان میناب شناسایی و متوقف می شود. در ساعات اولیه، گفته شد که محموله مذکور شامل زبان گراز است اما پس از آن محیط ریست کشور اعلام کردند که این زبان ها متعلق به گاو است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها