توزیع ناهمگون شیر در مدارس هرمزگان


نویسنده: عبداسلام جمالی

رییس‌جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی، خبر خوش توزیع شیر در مدارس به منظور حفظ سلامت جسمانی دانش‌آموزان را در حالی اعلام کرد که این اقدام مهم از سال ۹۶ متوقف شده بود.
«رضامراد صحرایی»، وزیر آموزش و پرورش هم ۲۹ شهریور در جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت:همه‌ی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور ۲ بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد. وزیر آموزش و پرورش همچنين در اول آذر گفت که توزیع شیر در مدارس از هفته‌ی آینده شروع می شود.
«علی فرهادی»، سخنگوی آموزش و پرورش در ۲۵ آذر ماه و بعد از ۳ ماه از آغاز سال تحصیلی با اشاره به دستور رییس جمهور در اوایل مهر برای توزیع شیر رایگان گفت: با دستور اکید رییس جمهور و پیگیری جهادی و مثال زدنی معاون اول ایشا، خیلی سریع اعتبارات طرح توزیع شیر تأمین شد. به طوری که قرار است در مدارس ابتدایی دولتی که حدود ۸ میلیون دانش‌آموز داریم در هفته ۲ وعده شیر داشته باشیم و در مجموع ۷۵ وعده شیر توزیع شود و در نهایت «محمد قویدل»، مدیر کل آموزش وپرورش در یازدهم دی ماه خبر از آغاز توزیع رایگان شیر در ۲ هزار مدرسه ابتدایی در هرمزگان داد که بر اساس این طرح قرار است که‌ ۲۳۳ هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی به همراه ۹ هزار نفر از معلمانشان هفته‌ای سه بار شیر دریافت کنند. با توجه به این که شیر نعمتی بی بدیل و برای سلامتی و رشد کودکان بسیارحائز اهمیت است و به گفته‌ی کارشناسان تغذیه جانشینی ندارد و باید در غذای روزانه بچه‌ها باشد تا روند طبیعی رشد آن‌ها مختل نشود و در آینده نسلی سالم داشته باشیم و از سوی دیگر اکثر خانواده‌های ایرانی به علت تورم سرسام‌آوری که بر اقتصاد کشور خصوصا مواد لبنی حاکم است و بسیاری از کودکان این سرزمین علت فقر خانواده‌هایشان از دسترسی به شیر محروم هستتد، طرح توزیع رایگان شیر در مدارس خصوصا مدارس روستایی می‌تواند سنگ بزرگی را از سر راه سلامتی و رشد کودکان بر دارد و خیال خانواده‌ها را از این بابت راحت سازد. اما متاسفانه الان که نزدیک به پنج ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و تا زمان نوشتن این مطلب یک سی سی شیر در مدارس شهرستان خمیر و بعضی از مناطق استان توزيع نشده است.
به راستی باید فرآیند توزیع شیر در کشور و به طبع آن در هرمزگان این همه به طول بینجامد؟چرا در بعضی از شهرستان‌های استان شیر مدارس توزیع شده اما در بعضی دیگر از شهرستان‌ها از جمله خمیر این مهم انجام نشده؟علت این ناهماهنگی‌ها چیست؟
آیا استان‌های دیگر مخصوصا استان‌های محروم سهمیه شیر مدارس خود را دریافت و توزیع کرده‌اند  یا اینکه این ناهماهنگی‌ها کشوری است و وزارت آموزش وپرورش در تامین اعتبار برای تهیه شیر مانده و این مسئله ربطی به هرمزگان ندارد؟ آیا امکان این برنامه‌ریزی وجود ندارد که در سال آینده از همان هفته‌ی اول شروع سال تحصیلی شیر مدارس توزیع گردد؟ امیدوارم مسئولین توزیع شیر در مدارس هرمزگان برای این ناهماهنگی‌ها پاسخ مناسبی به افکار عمومی و خانواده‌های دانش آموزان داشته باشند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها