تغییر مسیر ۲ کشتی آمریکایی در باب‌المندب پس از وقوع انفجار



شرکت کشتیرانی بین المللی مرسک اعلام کرد ۲ کشتی با پرچم آمریکا پس از وقوع انفجار در آب‌های باب المندب، از منطقه دور شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، این شرکت کشتیرانی بین المللی تأکید کرد یک کشتی جنگی آمریکا که ۲ کشتی دیگر را همراهی می‌کرد، پس از مشاهده انفجارها پرتابه‌های شلیک شده را رهگیری کرد.

ساعاتی پیش سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه امنیتی در خلیج عدن در کشور یمن خبر داد.

این سازمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی درخلیج عدن دریافت کرده‌ایم.

براساس این بیانیه، این حادثه در ۴۵ مایل دریایی در جنوب عدن رخ داده است.

منابع رسانه‌ای تا بدین لحظه جزئیات بیشتری از این «حادثه امنیتی» منتشر نکرده‌اند.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در بیانیه دیگری از وقوع که یک حادثه امنیتی در ۵۰ مایل دریایی بندر المخا در ساحل دریای سرخ خبر داد و تأکید کرد که براساس گزارش دریافتی انفجاری در ۱۰۰ متری یک کشتی در بندر المخا رخ داده است.

 

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها