رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:

احیای سرمایه‌اجتماعی را در دستورکار قرار دهید / در آستانه سفر شما تعدادی از نیروهای بومی استان را کنار گذاشتند



محمد آشوری در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: مجموع دستاوردهای دولت و نظام را دو مخاطره جدی تهدید می‌کند اول اینکه ما در ناترازی که در منابع و مطالبات داریم حتما باید مدیریت مطالبات اجتماعی در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد آشوری»، نماینده مرکز استان در مجلس با بیان اینکه تلاش‌های دولت ستودنی است و از محدودیت‌های دولت در ارایه خدمات آگاه هستیم، گفت: نکته دوم اقدام به جایی که در حوزه‌ی احیای کارخانجات کردید در نوع خود بی‌بدیل است در کنار این موضوع، گروهی را مامور کنید که احیای سرمایه اجتماعی را در دستور قراردهند.

آشوری گفت: اگر دستاوردهای دولت به تقویت سرمایه اجتماعی و تقویت شاخص‌های آن شامل امید، اعتماد، رضایت و مشارکت منجر نشود، ظلم به دولت و نظام است.

نماینده مرکز استان در مجلس عنوان کرد: اتصال و احیای کارخانجات معطل مانده و سرمایه‌های اجتماعی را در یک مشکل می‌بینم؛ خود شما دستور دهید مرکز مطالعات استراتژیک و اندیشکده‌هایی که در اختیار دولت است این اتفاق را رقم بزند؛ گفتمان اصلاح در حوزه مسائل را مقام معظم رهبری پی‌ریزی نمود؛ مبارزه با فقر، فساد و تبعیض.

وی با بیان اینکه مردم از تبعیض و عدم اجرای عدالت که گفتمان انقلاب اسلامی است، ناراحت هستند، افزود: باید‌ها و نبایدهایی که منجر به تقویت یا تضعیف سرمایه‌های اجتماعی می‌شود بخشی مربوط به دشمنان و بخشی مربوط به مسئولان داخلی است. در یکی دوماه اخیر اتفاقی افتاد که با مشی شما سازگار نیست. در ارتباط با فروش گاز چه اتفاقی در کشور افتاد؟ کپسول گاز ۳۷ هزار تومانی، ۳۷۰ هزار تومان شد و اگر تدبیر دولت نبود این نارضایتی به جاهای دیگر نیز سرایت می‌کرد. در رابطه با گوجه فرنگی هم به همین‌گونه.

آشوری‌گفت: وقتی می‌توان پیشگیرانه تصمیماتی را گرفت چرا باید به مطالبه بیانجامد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه داستان توجه به نیروی انسانی هرمزگان غمناک است، گفت: ما دچار عصبانیت بومی گرایی نیستیم اما اعتقادی را بنیان گذاشتید که از ظرفیت‌های نیروهای ماندگار بومی و غیر بومی استان استفاده شود. شما دستوردادید اما بدنه دولت همراهی نکرد. از مجموع ۱۰۰ تصدی که در اختیار بنگاه‌های اقتصادی است چهار تا پنج مورد را نیرو‌های استان در دست دارند که در آستانه سفر شما بی‌تدبیری شد و دو سه نیرو را برداشتند. بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه حرکتی ناتمام انجام دادند که نیازمند توجه شماست
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها