جزئیات عفو رهبری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

حکم «اعدام» ۵۳ نفر به «حبس» تبدیل شد



معاون قضایی قوه قضاییه جزئیاتی از عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی رهبر انقلاب به مناسبت فرارسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجب را اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، حجت‌الاسلام رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه در این باره اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزارو ۸۲۷ نفر که پرونده آنها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود و شرایط استحقاق عفو را داشتند، پس از تایید و ارسال توسط ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزارو ۸۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۹۹۶ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزارو ۸۳۱ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۵۳ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آنها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آنها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۲۱ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند.

محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است.

مجازات این محکومان نیز غالبا اعدام بوده است. ۲ هزار و ۳۸۰ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: ۶ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۳۶۷ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این مرحله ۱۹۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۵ نفر اتباع بیگانه، ۳۴ نفر محکومان امنیتی و ۳ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها