کشف زمین‌خواری ۵۸۴ میلیارد ریالی در سیریک



فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۵۹ هزار و ۸۴۵ مترمربع زمین‌خواری در سیریک خبر داد و گفت: ارزش زمین‌های ملی کشف شده، ۵۸۴ میلیارد ریال است.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار علی‌اکبر جاویدان روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: طی آذرماه سال‌جاری و در ادامه طرح مبارزه با جرائم اقتصادی پدیده شوم زمین ‌خواری، پنج فقره شکایت مبنی بر تصرف زمین‌های دولتی به مالکیت منابع طبیعی شهرستان سیریک به پلیس آگاهی اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی واصل و موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد افرادی با هویت‌های معلوم در مناطق روستایی حاشیه‌ای سیریک با دیوارکشی و ساخت و ساز ۵۹ هزار و ۸۴۵ مترمربع از زمین‌های متعلق به اداره منابع طبیعی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در اجرای دستور مقام قضائی، پلیس امنیت اقتصادی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعزام و ضمن رفع تصرف و تفهیم اتهام با تشکیل پرونده متهمان جهت ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی معرفی شدند.

وی، ارزش زمین‌های ملی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۵۸۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست از بیت المال و زمین‌های ملی یکی از اولویت‌های پلیس است که این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری و دنبال خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها