هواشناسی هرمزگان:

احتمال بارش پراکنده باران در برخی از ارتفاعات/ ارتفاع امواج به ۱۲۰ سانتی متر خواهد رسید



رییس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان امروز (جمعه) زیر تاثیر بادهای شرقی تا جنوب شرقی مواج است، گفت: بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج به ۱۲۰ سانتی متر خواهد رسید.

    

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش‌بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و تا فردا شنبه ۲۸ بهمن افزایش و گذر ابر در سطح استان پیش بینی می شود و احتمال بارش پراکنده باران در برخی از ارتفاعات غربی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز شنبه ۲۸ بهمن تا روز چهارشنبه ۲ اسفند وزش بادهای شدید جنوب غربی تا شمال غربی سبب مواج شدن مناطق دریایی استان خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در این مدت بیشینه سرعت باد به ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتی متر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از آمد و شد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد سایر شناورها در بنادر و اسکله های استان هرمزگان صورت پذیرد.

وی گفت: از لحاظ دمایی نوسانات دما در استان هرمزگان، بین یک تا سه درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۹ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۲ و ۹۹ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها