تبعیض مالیاتی میان هنرمندان و کارگران/40 درصد اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف است



بر اساس قانون بودجه در سال جاری هنرمندان چهار برابر حقوق‌بگیران از معافیت مالی بهره‌مند شده‌اند.

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، مالیات همواره یکی از منابع ثابت درآمدی دولت‌ها بوده که در برخی از مواقع بنا بر اهداف مختلفی از جمله تشویق فعالان اقتصادی و رشد کسب‌وکارها برای برخی از اقشار جامعه یا برخی فعالیت‌ها معافیت‌هایی دیده شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنوع معافیت‌های مالیاتی در ایران به نسبت سایر کشورها بسیار بالاست به‌طوری‌که 40 درصد اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند.

  

در واقع، معافیت مالیاتی ابزاری جهت اعمال سیاست‌های حمایتی دولت به شمار می‌رود؛ اما در برخی موارد این مسئله سبب سو استفاده مودیان یا زمینه‌ساز  شکل‌گیری تبعیض مالیاتی شده است. در حدود دو دهه قبل مجلس با تصویب یک قانون چالشی، یک معافیت کلی برای مشاغل هنری در نظر گرفته بود؛ ولی در بودجه سال 1400، حذف معافیت مالیاتی هنرمندان مطرح شد.

  

بنا بر قانون بودجه 1402 تمام اشخاصی که در بخش هنری فعالیت می‌کنند تا سقف 480 میلیون تومان از معافیت مالیاتی می‌توانند استفاده کنند این در حالی است که سقف معافیت مالیاتی کارگران 120 میلیون تومان در سال است.؛ یعنی چهار برابر معافیت حقوق‌بگیران برای معافیت مالیاتی هنرمندان لحاظ شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها