خلیج فارس نامی به بلندای تاریخ


نویسنده: عبداسلام جمالی

دهم اردیبهشت ماه با پیشنهاد «جعفر مرادی شهدادی»، مبتکر هرمزگانی در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و آن روزی است که «امام قلی خان» حاکم شجاع فارس به جنگ استعمارگران پرتغالي رفت و با رشادت و دلاوری‌های کم نظیری دست آن‌ها را برای همیشه از خلیج فارس و خاک پاک ایران کوتاه کرد و نام خود را به عنوان یک قهرمان ملی برای همیشه در تاریخ این سرزمین و در یاد و خاطره هر ایرانی وطن‌پرست جاودانه نمود.
جا دارد که به روان پاک همه سربازان و دلاوران جان بر کف وطن که برای آزادی و آبادی این خطه چند هزار ساله در طی تمام قرون و اعصار با بذل خون و جان خود از ایران پاسداری و پاسبانی کردند درود بفرستیم و به تاسی از آن‌ها امروز نیز مردانه از کیان و شرف و عزت و سرافرازی این سرزمین اهورایی حفاظت کنیم و تا پای جان بایستیم.
خلیج فارس بنا بر مستندات تاریخی چه ایرانی و چه یونانی و عربی و بنا به دلایل و مستندات حقوقی معتبر و نیز در اسناد سازمان ملل، نام خلیج فارس یا دریای پارس بر خود داشته است. این نام برای این آبراهه مهم بین‌المللی ابدی است و هیچ جاعلی در هیچ زمان و مکانی نمی‌تواند نامی غیر از نام اصیل و اصلیَش را جعل نماید.
امروز بر هر ایرانی در هر لباس، پست و شغلی چه سیاستمدار، نویسنده، دانشمند، استاد و دانشجو و چه هنرمند، ادیب، ورزشکار و غیره واجب و لازم است که از این نام پر افتخار دفاع نماید و با تمام توان در برابر تحریف واقعیت‌های مسلم تاریخی بایستد و اجازه ندهد کشورهایی که به اندازه یک صدم ایران تاریخ و پیشینه ندارند نام مبارک خلیج‌فارس را به غلط تغییر داده و آن را تحریف نمایند.تا ابد نامت خلیج فارس باد. افتخار سرزمین پارس باد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها