شهریه مراکز غیردولتی در فروردین و شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ می‌شود



معاون وزیر آموزش و پرورش به تصویب و بازنگری قانون مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی و حمایت قانونی از موسسان و۲۱۰ هزار نیروی انسانی شاغل در این مدارس اشاره کرد و گفت: شهریه مراکز غیردولتی فروردین ماه ۱۴۰۳ و شهریه مدارس غیردولتی نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ابلاغ خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «احمد محمودزاده»، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  شاخص‌ها و ملاک‌های ارزیابی مدارس و مراکز غیردولتی جهت تعیین شهریه مطابق قانون و تاکید بر رعایت حقوق مردم،  گفت: شهریه مراکز غیردولتی فروردین ماه ۱۴۰۳ و شهریه مدارس غیردولتی نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، دانش افزایی و توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه معلمان و عوامل مدارس غیردولتی براساس پودمانهای تعریف شده جهت ادامه حضور و فعالیت آموزشی و تربیتی در مدارس ملزم به گذراندن ۳۶۰ ساعت آموزش تخصصی و اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای خواهند بود.

وی به تصویب و بازنگری قانون مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی و حمایت قانونی از موسسان و  ۲۱۰ هزار نیروی انسانی شاغل در این مدارس اشاره کرد و گفت: بیمه کارکنان، مزایای شغلی، دستمزدها و تقلیل ساعات کار معلمان در مدارس غیردولتی از موضوعات مطرح شده و مورد حمایت در این قانون است.

محمودزاده با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) پیرامون توجه به مدارس غیر دولتی، خاطر نشان کرد: تسری ابتکارات و خلاقیتهای مدارس غیردولتی به سایر مدارس در قالب جشنواره آفرینو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اجرا و به نمایش در خواهد آمد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر و کنترل عملکرد کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیر دولتی، افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی موسسان، مدیران یا سایر عوامل، با موارد تخلف و متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با تبیین اهداف و برنامه های جامع این سازمان در جهت پیشبرد کیفی فعالیتهای آموزشی، تربیتی مدارس غیر دولتی در کشور، اظهارکرد: مدارس غیر دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب فرصت مطالعاتی و راهبردهای عملی در افزایش تراز علمی دانش آموزان و ارتقا معدل تحصیلی آنان را فراهم آورند و برای اهداف آموزشی ، مشاوره، هدایت تحصیلی، کشف استعدادها، کاربردی ساختن فناوریهای نوین و هوش مصنوعی برنامه ریزی کرده و پیشتاز باشند.

محمودزاده اجرای سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی را مورد اهتمام قرار داد و گفت: جشن تکلیف، محفل‌های انس با قرآن، اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه‌های تربیتی، تقویت مبانی اعتقادی و تقویت باورهای دینی، هویت بخشی و بصیرت افزایی دانش آموزان باید از اولویتهای مدارس غیردولتی باشد تا تربیت نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی و به خوبی شکل گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش حمایت از هنرستانهای غیردولتی به منظور توسعه فعالیتهای مهارت آموزی، آموزشهای فنی، حرفه‌ای و تخصصی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت: تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی در قالب ماده ۱۰ و تبصره ۱۸ برای توسعه هنرستانها در رشته‌های فنی و مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

محمودزاده در ادامه این نشست تخصصی که با حضور کارشناسان مشارکتهای سراسر کشور برگزار شد، بر عملیاتی شدن و فعالیت موثر شورای نظارت و شوراهای آموزش و پرورش در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: صدور مجوز مدارس و مراکز، ظرفیت پذیرش در مدارس، استانداردها و همه شاخصها باید منطبق بر ضوابط و مقررات باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها