معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجمع سلامت هرمزگان خبر داد:

درمان زوج‌های نابارور در ۱۷۰ مرکز درمان ناباروری



معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از اولویتهای اصلی دولت درمان زوجهای نابارور در ۱۷۰ مرکز درمان ناباروری کشور است.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی که در سومین مجمع سلامت هرمزگان سخن می گفت با اشاره به شناسایی ۳ میلیون زوج نابارور در کشور ادامه داد : روند کاهش جمعیت در کشور متوقف شده ،امسال یک صدم درصدی باروری نسبت به سال گذشته رشد داشته است ،هرچندکه این افزایش باید بیشتر باشد، اما توانستیم شیب کاهش نرخ باروری را در کشور متوقف کنیم.وی اضافه کرد : اگر بخواهیم انسان سالم داشته باشیم باید به مادر باردار اهمیت بدهیم.دکتر فرشیدی با تاکید بر وقوع افزایش جمعیت سالمند در کشور گفت،: ظرف ۶ سال آینده جمعیت کشور کاهش خواهیم داشت باید گام های موثری در جهت جوانی جمعیت برداشته شود. این مقام مسوول تلاش برای کاهش سقط جنین، ایجاد خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان متاهل، فرهنگ سازی برای فرزندآوری و ارائه تسهیلات دریافت زمین و خودرو برای خانواده های پرجمعیت از دیگر برنامه‌های دولت برای حمایت از جوانی جمعیت ذکر کرد.

فرشیدی جوانی جمعیت، از دغدغه های بسیار مهم مقام معظم رهبری و مهمترین دغدغه وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت : مقام معظم رهبری بارها بر تقدم پیشگیری بر درمان تاکید کرده اند، و به گفته رئیس جمهور ، آنچه در حوزه بهداشت هزینه می شود ، هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری است.

 

مشارکت مردم در تصمیمات حوزه سلامت

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشارکت مردم در تصمیمات حوزه سلامت اشاره ای داشت و تصریح کرد:مجمع سلامت استان می تواند بر مشارکت اجتماعی، مشارکت مردم، مردمی سازی حوزه سلامت و همچنین مولفه هایی که بر سلامت موثرند تاثیرگذار باشد.وی در خصوص مراکز سلامت روان و اجتماعی گفت:حوزه سلامت روانی با افزایش مراکز سراج (مراکز سلامت روان و اجتماعی) با مشارکت فرمانداریها خدماتی به مردم داده می شود و تعداد این مراکز در کشور تا پایان سال به ۱۰۰مرکز میرسد.

 

آغاز واکسیناسیون پنوموک در هرمزگان

فرشیدی به آغاز واکسیناسیون پنوموک در استان هرمزگان گریزی داشت و خاطر نشان ساخت: تا عید فطر استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان واکسینه می شوند.

وی به تأثیر چشم‌گیر واکسیناسیون پنوموک در کاهش مرگ و میر پرداخت که دولت این واکسیناسیون را تامین خواهد کرد.

گفتنی است: سومین مجمع سلامت استان هرمزگان با حضور جمعی از مسئولین استان،مدیران استانی در سالن همایشهای بین المللی بشارت (حوزه علمیه خواهران) برگزار شد. 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها