کارشناس امور بین الملل:

روزانه ۶۳ زن در فلسطین شهید می‌شوند



کارشناس امور بین الملل گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن روزانه ۶۳ زن در فلسطین، طیف گسترده‌ای از حقوق بین‌الملل و قواعد حقوق بشر و زنان را نقض کرده است.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از صدا و سیما، کمیسیون مقام زن سازمان ملل از سال ۱۹۴۶ با دو ماموریت و دو هدف اصلی تصویب و تشکیل شد ،این کمیسیون زیر مجموعه شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد است.

    

این کمیسیون دو هدف و دو ماموریت اصلی را در عرصه بین المللی در خصوص حقوق زنان پیگیری می‌کند. هدف اول برابری جنسیتی و هدف دوم کمک به ارتقا و پیشرفت حقوق زنان است و این دو هدف را در حال پیگیری است.

    

نکته قابل توجه و قابل اهمیت این کمیسیون این است که علی رغم این که بالاترین نهادی است که در عرصه بین‌المللی در زمینه احقاق حقوق زنان فعالیت می‌کند، ضمانت اجرایی ندارد. همان طور که این روز‌ها مشاهده می‌کنیم علی رغم جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی بیش از ۵ ماه است که در سرزمین‌های ملت فلسطین در حال انجام دادن است نتوانسته هیچ کار عملی در این زمینه انجام بدهد.

  

  
 به صورت کلی کمیسیون مقام زن سازمان ملل با این اهداف اساسی تاسیس شده، اما نتوانسته به آن اهدافی که خودش و ملل عضو آن به دنبال تحقق و پیگیری آن بودند عمل کند. 

  

رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن روزانه ۶۳ زن در فلسطین، طیف گسترده‌ای از حقوق بین‌الملل و قواعد حقوق بشر و زنان را نقض کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها