رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش:

آزمون‌های «شبه نهایی» در دهه آخر فروردین برگزار می‌شود/تصمیم‌گیری امتحانات خارج از کشور



رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه آخر فروردین آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش صبح ساحل از وزارت آموزش و پرورش، «محسن زارعی»، رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در این نشست، در خصوص برگزاری آزمون های شبه نهایی تصمیم گیری شد و مقرر شد در دهه آخر فروردین ماه آزمون های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی صورت گیرد و به صورت همزمان در سراسر کشور با محوریت دبیرخانه های راهبردی کشوری با ۴ عنوان درسی؛ ۲درس تخصصی و ۲ درس عمومی در هر پایه از ۳ پایه دوره دوم متوسطه آزمون برگزار شود.

وی ادامه داد: به جهت اینکه آشنایی دانش آموزان با شیوه طراحی آزمون های نهایی پیدا کنند و همین طور دانش آموزان پایه دهم و یازدهم با نحوه شرایط آزمون های نهایی آشنایی کامل پیدا کنند. به همین منظور، بسته ای توسط سازمان پژوهش و معاونت متوسطه آماده شده است که در آن بسته، اهداف جزیی دروس و سوال های اساسی که مربوط به آن اهداف است در کنار سطوح شناختی که مورد هدف قرار می دهند و سوال براساس آن طراحی می شود در اختیار دبیران و دانش آموزان قرار می گیرد که بر اساس آن، این طراحی ها انجام می شود تا این آزمون کاملا شبه آزمون و متناظر به آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برگزاری این آزمون آشنایی با شیوه طراحی و برگزاری آزمون اتفاق خواهد افتاد.

تصمیم‌گیری امتحانات خارج از کشور

زارعی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره امتحانات دانش آموزان خارج از کشور، تصمیم دیگر جلسه ستاد عالی آزمون ها بود، تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران دانش آموزانی که در مدارس ایرانی مشغول به تحصیل هستند در قالب حوزه های آزمون در چارچوب ضوابط حوزه های آزمون که در داخل کشور است، آزمون ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مکان هایی که در نمایندگی سیاسی، آزمون برگزار می شود؛ چون در مصوبه هیات وزیران تصریح شده است که ضوابط آموزش و پرورش حتما توسط نمایندگان سیاسی رعایت شود، با همکاری مرکز امور بین الملل و وزارت امورخارجه این ضوابط از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام و توسط وزارت امور خارجه به نمایندگی های سیاسی ابلاغ می شود. در مکان هایی که این ضوابط را می تواند انجام دهند، آزمون برگزار خواهد شد و در غیر این صورت آموزش و پرورش از اجرای آزمون در مکان هایی که الزامات را نمی توانند انجام دهند معذور خواهد بود و در حوزه هایی دیگر آزمون برگزار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها