راه‌هایی برای درمان خروپف


نویسنده: راضیه نیرومند

خروپف صدایی آزادهنده است که بیشتر، اطرافیان شما را عاصی می کند و یا حتی ممکن است خود فرد  نیز با صدای خودش از خواب بپرد.
خروپف می‌تواند در هر سنی رخ دهد؛ اما معمولا افراد 40 تا 60 ساله را درگیر می‌کند. به طور کلی خروپف علت‌های گوناگونی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم: 
اضافه وزن و یا چاقی، مصرف قرص‌های خواب‌آور، مشکل داشتن در پشت گلویتان مثل داشتن کام(سقف دهان) نرم و مصرف دخانیات.
  

عوارض خروپف: 

 
خروپف برای سلامتی شما مضر نیست اما عوامل دخیل در این رابطه همانند چاقی  و اضافه وزن سبب توقف چندثانیه ای تنفس در خواب می شود  که می تواند برای سلامت شما مضر باشد.اگر خروپف شما آزادهدهنده نیست نیازی به درمان ندارید اما در برخی شرایط مانند نفس نفس زدن هنگام پریدن از خواب و یا قطع تنفس چندثانیه ای در خواب می تواند خطرناک باشد. 
  

راه‌حل درمان خروپف:‌

عمل جراحی یکی از راه‌حل‌های قطع شدن خروپف است که از سوی مردم مورد استقبال زیادی قرار نمی‌گیرد. می‌توانید با درمان‌های خانگی به سلامتی  خود و کاهش این اتفاق کمک کنید. به عنوان مثال اگر اضافه وزن دارید ، وزن خود را کاهش دهید، ورزش روزانه انجام دهید، سر خود را در رختخواب بالاتر نگاه دارید، آلرژی های مزمن خود را درمان کنید، از خوردن داروهای آرامش بخش قبل از به خواب رفتن پرهیز کنید، سیگار و یا دخانیات را قطع کنید ، تمرینات تنفسی یوگاه می تواند به بهبود جریان اکسیژن در سراسر بدن و تنفس عمیق کمک کند و در نهایت از درمان های گیاهی مثل نعناع یا روغن نعناع استفاده کنید. می توانید مقداری روغن نعناع را در اطراف بینی بمالید، این کار باعث می‌شود راههای بینی و تنفس شما باز شود.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها