وضعیت جوی آرام در هرمزگان / شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد است



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز صبح جوی آرام در استان حاکم است و شرایط دریا نیز برای رفت وآمدهای دریایی مساعد است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه همرفتی در پاره ای نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.


وی ادامه داد: سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیلها نیز دور از انتظار نیست و توصیه می شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد بیان کرد: از فردا در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی می شود و دریا نسبتاً مواج است.


وی ادامه داد: توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک صیادی و تفریحی از رفت وآمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت وآمد های ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: به لحاظ دمایی، نوسانات 1 تا 2 درجه ای دما در استان مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها