احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در برخی نقاط هرمزگان



کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: تا اواخر وقت امروز در خلیج فارس، مناطق غربی، شمالی و برخی از مناطق شمال شرقی استان احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: در روز پنج شنبه دوم فروردین در سطح استان ابرناکی کاهش می‌یابد.

 سی سی پور افزود: روز‌های جمعه سوم فروردین تا ساعات صبح روز شنبه چهارم فرودین افزایش ابرناکی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در مناطق غربی، شمالی، ارتفاعات و جزایر غربی استان پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد در این مدت از صعود به ارتفاعات و رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی در مناطق مستعد خودداری شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز تا ساعات ظهر جمعه (سوم فروردین) وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی باعث مواج شدن آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد شد.

سی سی پور توصیه کرد شناور‌های سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم بویژه در بنادرغربی استان و جزایر کیش و لاوان صورت پذیرد.

وی گفت: به لحاظ دمایی، نوسانات ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: از روز یکشنبه ۵ فروردین تا ساعات بعد از ظهر سه شنبه ۷ فروردین با ورود و گذر یک سامانه بارشی در سطح استان رگبار ملایم تا شدید باران و رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور اضافه کرد: شدت بارش‌ها در این سامانه در روز دوشنبه ۶ فروردین ماه و در مناطق شمالی، شرقی و برخی از مناطق مرکزی استان مورد انتظار است و در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق یاد شده وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها