عربستان سعودی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران را محکوم کرد



وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اقدام رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم و مخالفت خود با این اقدام را اعلام کرد.

                

به گزارش صبح ساحل، وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است این اقدام هیچ گونه توجیهی نداشته و تحت هیچ بهانه‌ای مردود و غیرقابل قبول بوده و نقض قوانین دیپلماتیک بین الملل و مراکز دیپلماتیک است.

                   

در پی جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی در حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه به همراه هیئتی از این وزارتخانه از مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بازدید کرد تا از سلامت کارکنان این سفارتخانه اطمینان حاصل کند.

                 

المقداد در جریان بازدید از سفارت کشورمان در دمشق، در تماسی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، این تجاوز فاشیستی رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران را محکوم و تاکید کرد که جمهوری عربی سوریه کنار جمهوری اسلامی ایران است.

                  

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که این تجاوزات فاشیستی اشغالگران ناشی از وضعیت هیستریکی است که رژیم صهیونیستی در نتیجه شکست مفتضحانه خود در جنگ علیه مردم فلسطین در غزه دچار آن شده است. ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می‌کنیم که اسرائیل نمی‌تواند بر روابط جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران تأثیر بگذارد.

                

این مقام سوری تصریح کرد که ما همواره گفته‌ایم اسرائیل یک رژیم نژادپرست و نماد تروریسم در جهان بوده و جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها به ویژه در غزه انجام می‌دهد ثابت می‌کند که صهیونیست‌ها اساسا انسان نیستند و و در هرکجا که باشند دشمن بشریت هستند. این مسئله درباره هرکسی که از اسرائیل حمایت می‌کند به ویژه آمریکا هم صدق می‌کند.

    

فیصل المقداد گفت که حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق یک اقدام تروریستی شنیع بود که منجر به شهادت افراد بی‌گناه شد. هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها طبق قوانین بین‌المللی ممنوع بوده و ما این اقدام جنایتکارانه‌ای که دشمن صهیونیستی انجام داد را به شدت محکوم می‌کنیم.

        

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

       

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق در این باره گفته است: «این ساختمان با جنگنده های اف 35 و 6 موشک مورد حمله قرار گرفت».

       

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و 5 تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها