نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

فارس باید سریع‌تر به دریا برسد



نماینده شیراز و زرقان معتقد است تعلل دولت در موضوع ساحلی شدن استان فارس بی منطق است و این مهم هرچه سریعتر باید عملیاتی شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایلنا، جعفر قادری بر ساحلی شدن استان فارس تاکید کرد و گفت: بخشی از ظرفیت های استان فارس باید در کنار دریا قرار گیرد تا در ادامه بتوانیم از موقعیت استان بهره کامل را ببریم.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در مجلس یازدهم انجام شد، عنوان کرد: عقب افتادگی های استان در حوزه بیمارستانی، کلنگ زنی های انجام شده در سطح استان، موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان، تکمیل خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، پیگیری های انجام شده در تکمیل تسویه خانه های جنوب شرق شیراز و صدرا، مصوب شدن خط ریلی شیراز-بوشهر و اختصاص اعتبارات به آن، پیگیری خط ریلی اقلید یزد و ... از مهم ترین اقدامات انجام شده مجلس یازدهم در استان فارس است.

 

الحاق بخش‌هایی از شهرستان پارسیان به لامرد در آخرین روزهای دولت محمود احمدی نژاد، در هیئت دولت مصوب شد و نزدیک یک دهه است که نمایندگان استان فارس از هر فرصتی برای اجرای این مصوبه استفاده می‌کنند. 

گفتنی است که مهرماه سال گذشته در سفر دوم رئیس جمهور به این استان با پیگیری‌های نمایندگان فارس بار دیگر مصوبه الحاق مطرح شد و رئیس‌جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس دستور داد موضوع اتصال استان فارس به دریا که بنا بر ملاحظاتی بیش از یک دهه بلاتکلیف مانده است، در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مسئولان استان‌های فارس و هرمزگان بررسی و تعیین تکلیف شود.

در سفر دی ماه سال 1401 رئیس جمهوری به هرمزگان، هر پنج نماینده استان لغو مصوبه الحاق را از رئیسی خواستار شدند. رئیس دولت در آن جلسه به درخواست نمایندگان استان هیچ گونه واکنشی نشان نداد اما در نشست خبری اذعان کرد که چنین موضوعی در حال حاضر در دستورکار دولت نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها