موتورهای شارژی راکبان بدون کلاه ایمنی در کیش توقیف می‌شود



رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جزیره گفت: تمامی موتورهای فاقد کلاه ایمنی و پلاک در کیش توقیف می‌شوند.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ «مهدی توانگر» اظهار کرد: در قالب این طرح، هر موتور شارژی توقیف شده به مدت ۱۵ روز در پارکینگ خواهند ماند.

وی با بیان اینکه طرح هندسی مناسب در معابر برای ایجاد استانداردهای لازم جهت تردد موتورهای شارژی در کیش اجرا شد و ادامه دارد، افزود: در همین راستا با کمک معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات، تمامی معابر اصلی جزیره به طول ۱۷ کیلومتر برای تردد موتورهای شارژی خط کشی شدند.

سرهنگ « توانگر» اضافه کرد: همچنین حرص درختان کناری معابر اصلی، نصب تابلو و خطوط هاشور در دستور کار قرار دارد تا مسیر تردد موتورهای شارژی کاملا مجزا گردد.

وی از شهروندان خواست تا هرگونه مشکل هندسی در تردد موتورهای شارژی در مسیرهای ویژه ایجاد شده را به پلیس انتقال دهند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش در ادامه با تاکید بر اینکه ترخیح موتورهای شارژی در کیش بدون حضور رانندگان آن‌ها در کلاس‌های آموزشی ممکن نیست، اظهار کرد: در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور، دوره‌های آموزشی و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، عدم حرکت در پیاده‌رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز و حمل بار غیر متعارف، عدم انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، عدم حمل یدک با موتور شارژی و لزوم استفاده از کلاه ایمنی از جمله مواردی که همراه با فیلم های آموزشی به حاضران در جلسه بازگو می‌شود.

سرهنگ «توانگر» با تاکید بر اینکه رانندگان موتورهای شارژی توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند، اضافه کرد: این کلاس‌ها پنج شنبه هر هفته برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی در سینما لبخند این جزیره برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۷ فروشگاه موتور شارژی در کیش مجوز فروش دارند، بیان کرد: ۱۲ مرکز تولید موتور شارژی نیز در جزیره کیش فعال است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش اضافه کرد: این ۱۲ مرکز تولید موتور شارژی در جزیره هرچند مجوز دارند اما به دلیل ممکن نبودن پلاک گذاری موتورهای تولیدی از نظر پلیس فاقد استاندارد هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها