صدور همزمان ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی و دریایی در هرمزگان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور همزمان ۲ هشدار سطح نارنجی و سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان خبرداد.

     

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده امروز ۲۲ فروردین، اظهار کرد: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه های هواشناسی، وزرش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی و مواج شدن دریا را پیش رو خواهیم داشت.

وی به هشدار شماره ۴ سطح زرد اشاره کرد و افزود: وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و جنوب غربی از  بعدازظهر دیروز سه شنبه ۲۱فروردین شروع و تا اواخر وقت یکشنه ۲۶فروردین با سرعت نزدیک به ۴۰ کلیومتر بر ساعت(در محدوده  ۲۴ نات) ادامه خواهد داشت که افزایش موج تا ۱۵۰سانتی متر(۵پا) را درپی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تأکید به رعایت ایمنی در ترددهای دریایی، بیان کرد: لازم است گردشگران از فعالیت‌های تفریحی در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق گردشگری قشم، هرمز، لارک، هنگام و جزیره کیش خودداری کنند و صیادان باتوجه ‌به احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی مراقبت‌های ویژه را بعمل آوردند.

حسن زاده درباره هشدار سطح ۲ نارنجی دریایی هم اظهار داشت: از بعدازظهر فردا پنج‌شنبه ۲۳ فروردین تا اوایل وقت یکشنبه  وزش باد شدیدتر و ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نزدیک (۷پا) در خلیج فارس تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

وی توصیه کرد دستگاههای امداد رسان در مناطق دریایی‌ استان آمادگی لازم داشته و در مناطق دریایی و ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود و همچنان از تردد شناورهای سبک  و فعالیت تفریحی خودداری همچنین تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها