بهره‌برداری دوهزار مسکن روستایی در هرمزگان تا پایان سال جدید



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: هدفگذاری کردیم تا پایان سال 1403 بالغ بر دوهزار واحد مسکن روستایی را به بهره برداری برسانیم.

     

به گزارش صبح ساحل، شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان در نشست خبری با اهالی قلم و رسانه اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن دهه حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی، 30 طرح هادی روستایی در هرمزگان با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان آماده بهره برداری است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان اذعان داشت: اجرای پروژه «نهضت ملی مسکن» در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و بندرکنگ، حاجی آباد و شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرستان میناب «کوهستک» بالغ بر 6هزارو 334 واحد مسکونی در حال ساخت داریم که این موارد به عنوان فعالیت های عمده بنیاد مسکن هرمزگان در باب احداث مسکن به شمار می آید. 

به گفته وی، اجرای پروژه «نهضت ملی مسکن» یکی از مهمترین تعهدات دولت سیزدهم نسبت به مردم در جهت ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به آنان است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان ضمن بیان اینکه بالغ بر 4هزارو400 واحد مسکونی در پیامبراعظم «ع» بندرعباس در 9 فاز عملیات اجرایی آن را در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: هدف این است که بتوانیم تا پایان سال 1403، بالغ بر هزار واحد مسکونی دیگر به متقاضیان نهضت ملی مسکونی تحویل دهیم.

نوری زاده تصریح کرد: از دیگر برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان این است که هر 6 ماه یکبار هر کدام از واحدهای مسکونی را که در مرحله نازک کاری هستند، را به تحویل دهیم.  

این مسئول یادآور شد: سال گذشته با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بالغ بر 160 واحد مسکونی در فاز اول پیامبراعظم «ع» در بخش «نهضت ملی مسکن» به مردم تحویل دادیم.

وی عنوان کرد: در پایان سال گذشته با سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان بالغ بر 9هزار واحد مسکونی روستایی را به بهره برداری رساندیم. 

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی هرمزگان با اشاره به هدفگذاری مشخص استاندار بیان داشت: باتوجه به هدفگذاری انجام شده توسط استاندار هرمزگان، قرار این بود که حدود 20هزار واحدمسکونی را از طریق تپه های روستایی تفکیک کنیم و طی این 4 سال تحویل مردم دهیم.

نوری زاده گفت: هم اکنون با پیگیری استاندار هرمزگان و مشارکت تمام دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی، در 300 روستایی که متقاضی زمین بودند با فرمانداران نیز صورتجلسه انجام شد و از این تعداد حدود 296 روستا را در شورای برنامه ریزی تصویب کردیم.

وی همچنین افزود: بالغ بر 150 هزار قطعه زمین را برای افق 10 ساله روستاییان را برنامه ریزی کردیم.

نوری زاده در ادامه ابراز داشت: 150هزار قطعه اراضی تفکیک شده در روستاهای سطح استان همزمان در سامانه راه و شهرسازی بارگزاری می کنیم. متقاضیان در سامانه جهش تولید مسکن ثبت نام کنند و از طریق راه و شهرسازی به بنیاد مسکن معرفی می شوند و ما به صورت رایگان اراضی 99 ساله دراختیار مردم قرار می دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی هرمزگان ابراز داشت: با توجه به هماهنگی انجام شده در شورای عالی مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر کم برخوردار و روستاهای سطح استان و کشور که قادر به بازپرداخت تسهیلات با سود بالا نیستند، در چنین شرایطی آنان می توانند از تسهیلات 350 میلیون تومان با سود 5 درصد و بازپرداخت 20ساله و سفته زنجیره ای استفاده کنند.

نوری زاده گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز از طریق شهرداری پروانه ساخت را دریافت می کنند و در روستاهای سطح استان پروانه ساخت توسط شورا و دهیار صادر و به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارسال می شود.پس از تشکیل پرونده در اداره بنیاد مسکن به بانک های عامل ارجاع داده می شود. 

این مسئول عنوان کرد: اراضی واگذاری به روستاییان در قالب طرح های تفکیکی، الحاق یا میان بافتی به مردم واگذار می کنیم همزمان با آن سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال 1402 به مبلغ 350 میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسید و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

وی گفت: سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان بالغ بر 11هزارو200 فقره تسهیلات ارزان قیمت 350 میلیون تومانی است همزمان با اینکه این اراضی را به مردم تحویل دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی هرمزگان در ادامه ابراز داشت: متقاضیان باید  تشکیل پرونده دهند و پس از آنکه به شعب ما در استان معرفی شدند ما هم آنان را به بانک های عامل معرفی کنیم تا نیاز مسکن متقاضیان با دریافت تسهیلات ارزان قیمت برآورده شود. 

وی در پایان افزود: هدفگذاری کردیم تا پایان سال 1403 بالغ بر دوهزار واحد مسکن روستایی را به بهره برداری برسانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها