مارک زاکربرگ در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، ازایلان ماسک عبور کرد



مارک زاکربرگ با پشت‌سر گذاشتن ایلان ماسک، به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. این اتفاق برای اولین‌بار از سال 2020 رخ داده است.
  

به گزارش صبح ساحل، «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، برای اولین‌بار از سال 2020، «ایلان ماسک» را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان پشت‌سر گذاشت. زاکربرگ حالا در جایگاه سوم این رده‌بندی قرار گرفته و مدیرعامل تسلا چهارم شده است.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک که در اوایل ماه مارس ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شد، حالا به جایگاه چهارم رفته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که هفته گذشته گفته شد فروش خودروهای تسلا برای اولین‌بار از سال 2020 در مقیاس سالانه کاهش پیدا کرده است.

دارایی ماسک در سال جاری میلادی 48.4 میلیارد دلار کاهش یافته، درحالی‌که دارایی زاکربرگ 58.9 میلیارد دلار بیشتر شده است. هم‌بنیان‌گذار فیسبوک حالا از نظر رقم دارایی به رکوردی جدید رسیده است.

جایگاه مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان

در رده‌بندی کنونی میلیاردرهای بلومبرگ، مارک زاکربرگ با 187 میلیارد دلار در رده سوم و ایلان ماسک با 181 میلیارد دلار در رده چهارم قرار دارد. در‌حال‌حاضر «برنار آرنو»، بنیان‌گذار و مدیرعامل LVMH، با 223 میلیارد دلار در جایگاه نخست و «جف بزوس»، بنیان‌گذار آمازون، با 207 میلیارد دلار در جایگاه دوم دیده می‌شود.

این اولین‌بار از ماه نوامبر 2020 است که نام مارک زاکربرگ در میان سه فرد ثروتمند دنیا دیده می‌شود. در آن دوره نیز او 105 میلیارد دلار و ماسک 102 میلیارد دلار دارایی داشت. حالا هر دو نفر دارایی خود را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

عملکرد سهام متا در ارتقای جایگاه مارک زاکربرگ نقش بسیار مهمی داشته است. این شرکت در سال جاری 49 درصد رشد کرده و رشد خود را مدیون گزارش‌های مالی خوب و آینده امیدوارکننده هوش مصنوعی بوده است. این شرکت اکنون پنجمین شرکت برتر از نظر بازدهی در شاخص S&P 500 محسوب می‌شود.

زاکربرگ و ماسک تنها در شاخص میلیاردرها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. پیش‌تر قرار بود این دو نفر با یکدیگر مبارزه فیزیکی انجام دهند، اما درنهایت زاکربرگ مدعی شد که ماسک برای انجام این کار جدی نیست و به آن غائله خاتمه داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها