۲۰ درصد ایرانی ها گرفتار رفلاکس معده هستند



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با شایع ترین بیماری‌های گوارشی، توضیحاتی داد.

  

به گزارش صبح ساحل،  امیر صادقی، با بیان اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی، بسیار شایع هستند، گفت: کبد چرب و عفونت هلیکوباکتر پیلوری معده شیوع ۴۰ تا ۵۰ درصدی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: بیماری رفلاکس معده، بیماری نسبتاً شایعی است که آمار ۱۵ تا ۲۰ درصدی در جمعیت کشور را دارد و یا ۱۵ درصد مردم کشور مبتلا به سنگ‌های صفرای هستند.

یبوست خصوصاً در زنان یکی دیگر از بیماری‌های شایع در دستگاه گوارش است که صادقی به آن پرداخت و ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد جامعه به یبوست مزمن مبتلا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره سرطان‌های شایع گوارش و کبد به موارد اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش سن جمعیت و فاکتورهای خطر متأسفانه این بیماری‌ها نیز در حال رشدند.

به گفته صادقی، اهمیت توجه به سلامت دستگاه گوارش بسیار زیاد است به شکلی که از بین هفت سرطان شایع بدن، چهار مورد مربوط به سرطان‌های دستگاه گوارش است.

وی ادامه داد: از هفت سرطان شایع منجر به مرگ‌ومیر نیز در کشور ما، پنج مورد مربوط به سرطان‌های گوارشی هستند که چنانچه بخواهیم این موارد را نام را ببریم از جمله آن می‌توان به سرطان معده، روده بزرگ، مری، پانکراس و کبد اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها