بخش گازی نیروگاه برق گنو بندرعباس با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد



صبح ساحل-اقتصادی // در چهارمین روز از دهه فجر، بخش گازی نیروگاه برق گنو بندرعباس با حضور معاون اول رئیس جمهوری ، وزیر نیرو ، استاندار هرمزگان وجمعی از مسئولان کشوری و استانی در شمال این شهر بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: نیروگاه سیکل نیروگاه گازی گنو نیز دارای چهار واحد هریک به ظرفیت 162 مگاوات در مجموع با 648مگاوات و 10هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بدست معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری شد.
حسن کهوری نژاد افزود: با بهره برداری از این دو واحد باقی مانده با هزینه ای افزون بر هفت هزار میلیارد ریال میزان ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 940مگاوات افزایش می یابد. 
استاندار هرمزگان هدف از بهره برداری از این طرح را افزایش ظرفیت تولید برق منطقه وتامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری ، استفاده از حداکثر ظرفیت توان منهدسی داخل کشور ، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف استان ناشی از گسترش توسعه صنایع کشاورزی و مصارف عمومی وخانگی عنوان کرد. 
جاسم جادری افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان در منطقه گنو به ظرفیت 648 مگاوات برق ودر زمینی به مساحت 56 هکتار در 25کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.
هرمزگان هم اکنون دارای دو نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه گازی گنو تعداد آنها به سه واحد ومیزان تولید برق به دوهزارو هشت مگاوات برق افزایش می یابد.
کارنامه کشور بعد از انقلاب درخشان بوده است
معاون اول رییس جمهوری گفت:در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اگر مسئولین عملکرد انقلاب را به خوبی توضیح دهند به رغم مشکلاتی که پیش رو بوده، تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور وضع شده ، جنگ تحمیلی و توطئه های دیگری که اطراف کشور علیه نظام طراحی شده کارنامه درخشانی دارد .
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو، افزود: ما مشابه کشورهای منطقه مصرف کننده کالاهای صنعتی کشورهای غربی و صنعتی و تولید کننده مواد خام مورد نیاز کشورها برای صادرکردن بودیم .
وی ادامه داد: اگر یک نگاه ساده به اقلام وارداتی کشور در چند دهه گذشته بیاندازیم و با اقلامی که امروز وارد کشور می شوند و همچنین یک نگاه به کالاهای صادراتی و خدماتی گذشته بیاندازیم و منصفانه مقایسه کنیم به این جمع بندی خواهیم رسید که جمهوری اسلامی و انقلاب در بخش استقلال اقتصادی دستاوردهای بسیار زیادی داشته است .
معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: نیروهای جوان تحصیل کرده که بزرگترین و با اهمیت ترین سرمایه در اختیار کشور بوده اند در هر دوره ای و هر بخشی که مسئولیتی برعهده گرفتند ، نقش خود را به نحو مطلوب اجرا کردند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها