جزئیات عمل سزارینی که باعث نجات 2 انسان شد



صبح ساحل، حوادث _ مادر جوان و نوزادش با انجام عمل سزارين اورژانسي در بخش اورژانس بيمارستان دكتر شريعتي بندرعباس،از مرگ حتمي نجات يافتند.مریم 28 ساله که از ساكنان يكي از روستاهاي بخش مركزي بندرعباس است با علائم كاهش هوشياري و تشنج به اورژانس بيمارستان شريعتي مراجعه کرد.کادر درمانی بیمارستان شریعتی به سرعت  با دیدن اوضاع جسمی وی و سطح هوشياري پايين اقدامات اوليه را انجام دادند.

به گفته دکتر علی  آتش آب پرور رییس مرکز آموزشی و درمانی دکتر شریعتی، بيمار تنفس موثر نداشته و فشار این زن جوان، 110 /160 و ضربان قلب 80 بود، پزشک معالج  دو واحد خون براي بيماردرخواست کرد که  در ساعت 1و 22 دقيقه بامداد، وی سيانوزتر شده و ايروي گذاشته و ساكشن شد. 3 دقیقه بعد مریم ارست قلبي تنفسي داد كه با كمك دستياران زنان، عمليات احيا بر روی او انجام  شد، با لوله گذاري تراشه و ماساژ قلبي این مادر باردار به زندگی بر گشت.

لحظات حساسی  بود و احتمال مرگ جنین می رفت تا آنکه با کمک کادر درمانی به وسیله سزارین، نوزاد سالم به دنیا آمد.

دکتر آتش آب پرور در این مورد گفت:"به علت ايست قلبي تنفسي بيمار و زنده بودن جنين، جهت جلوگيري از اتلاف وقت و احتمال مرگ جنين و با توجه به شرايط ناپايدار بيمار ، اجازه انتقال بيمار به اتاق عمل امكان پذير نبود و هر لحظه احتمال ارست دوم بيمار وجود داشت، سريع بيمار تحت بيهوشي عمومي قرار گرفت و عمل سزارين  انجام شد و نوزاد دختر هفت ماهه به دنيا آمد".

محسن با دلهره زیاد  در پشت درب اتاق عمل قدم می زد و زیر لب دعا می خواند که همسرش زنده از اتاق عمل خارج شود. در همان لحظات سخت، با شنیدن بدنیا آمدن فرزند و وضعیت خوب همسرش از زبان پرستار، با خوشحالی فریاد زد و خدا را شکر کرد...

قبل از انتقال به بیمارستان

مریم در سومين بارداري خودسابقه ي فشار خون بالا داشت و قبل از بارداري دارو مصرف مي نموده، در طي این دوره حساس، نيز مصرف دارو را داشته است و دور روز قبل از بد حال شدن به طور خود سرانه دارو را قطع کرد.

 محسن گفت:"مریم ساعت 8 شب دچار تشنج و بعد از آن دچار كاهش سطح هوشياري شده اما به بيمارستان مراجعه نمی کرد و تا ساعت يك بامداد كه حال وی وخيم شد".

محسن با دیدن حال و روز همسرش، سریع وی را به بیمارستان شریعتی انتقال داد...كودك براي مراقبتهاي ويژه به بيمارستان كودكان بندرعباس منتقل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها