فرماندار بندرعباس در نشست با شورای مرکزی خانه مطبوعات:

پرداخت مطالبات حق مطبوعات است



صبح ساحل، اجتماعی _ فرماندار بندرعباس درنشستی با اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات بر پرداخت مطالبات نشریات توسط دستگاه های دولتی تاکید کردو گفت: تمامی تلاش ها باید درجهت مرتفع نمودن مشکلات رسانه ها و مطبوعات استان معطوف شود و پرداخت مطالبات نشریات حق آنان است.  

 

احمد مرادی نقش رسانه ها را در توسعه شهرستان بندرعباس بسیار مهم قلمداد کرد و افزود:شهرستان بندرعباس از ظرفیت کلانی دربخش های مختلف برخوردار است و رسانه ها در معرفی ظرفیت ها و هم چنین توسعه شهرستان بندرعباس نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات و مسایل مطبوعات استان هرمزگان بیان داشت: مشکل احداث چاپخانه پیش از این در جلسه ای با حضور سرپرست فرهنگ و ارشاد بررسی شد و این مورد از خواسته های همیشگی اهالی مطبوعات بوده که متاسفانه تاکنون اقدام خاصی دراین زمینه نشده است.

 

مرادی وعده داد: مسایل ومشکلات حوزه مطبوعات استان را در جلسات شورای اداری استان مطرح و پیگیری می کند. وی همچنین با انتقاد از برخی افراد که رفتارهای غیرقابل قبولی را با خبرنگاران دارند تصریح کرد:خبرنگاران درشرایط سخت همراه مسوولان هستند و شایسته نیست که دربرخی جلسات به آنان بی احترامی شود.

 

مرادی با اشاره به حضور خبرنگاران در اماکنی مانند اکتشافات قاچاق و سایر مکان‌های خطرآفرین گفت: در چنین شرایطی است که  ضرورت بیمه خبرنگاران بیش از پیش الزام می‌شود.

 

فرماندار بندرعباس با ابراز تاسف از اینکه پس از سالها هنوز وضعیت مسکن خبرنگاران مرتفع نشده  تاکید کرد: مشکلات ومسایل مطبوعات را بررسی و درحد توان در بهبود وضعیت آن تلاش می کنم.

 

مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: فرمانداری بندرعباس آمادگی دارد تا با همکاری خانه مطبوعات استان هرمزگان کارگروه رسانه و اتاق فکر تشکیل داده تا درجهت رفع مشکلات مختلف ارایه راهکار نمایند.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات نیز با انتقاد از بی توجهی مدیران کل دستگاه های اجرایی در پرداخت مطالبات نشریات خواستار جدیت مسوولان ارشد استان در این زمینه شد.

 

فاطمه رکن الدینی پیگیری وصول مطالبات نشریات از ادارات را مهمترین اولویت کاری خانه مطبوعات بیان کردوگفت: باتوجه به افزایش نرخ کاغذ از یک سو و عدم پرداخت مطالبات نشریات توسط دستگاه ها از سوی دیگر، غالب نشریات با چالش جدی روبرو شده اند.

 

وی تصریح کرد: با وجود پیگیری های مکرر اما هنوز هیچ مسوولی پاسخگو این مبلغ ناچیز درمقابل سایر هزینه هایی که می شود نیست. رکن الدینی بیان داشت: عدم وجود چاپخانه در استان هرمزگان بار سنگین مالی بر دوش نشریات گذاشته و در واقع از سویی تا به دست مخاطبان برسند دو روزنامه می شوند.

 

وی برهمکاری مسوولان درخصوص مرتفع نمودن حداقل بخشی از خواسته های جامعه مطبوعاتی که تاکنون حداقل یک مورد ‌آن مرتفع نشده است تاکید کرد.

 

 نوسان بازار ارز عامل کندی روند احداث چاپخانه

 

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان در اولین نشست مطبوعاتی شورای مرکزی این خانه با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه بیشترین سعی ما در خانه مطبوعات ایجاد فضای اخوت، برادری و همدلی است، با اشاره به مشکلات رسانه ها و خبرنگاران استان افزود: درخصوص احداث چاپخانه  با حضوری مجری طرح ، سرمایه گذار، بانک عامل و نمایندگان تام الاختیار استاندار تصمیمات لازم اتخاذ شده است که در این راستا بانک عامل موظف شده 300 میلیون تومان به سرمایه گذار پرداخت نماید که ساختمان چاپخانه به عنوان بخشی از وثیقه این همکاری و تعامل در نظر گرفته شده است.

 

شیرزاد عزتی در این رابطه ادامه داد: آنچه در روند کار احداث چاپخانه اثر گذار و سبب کاهش شتاب کار شد ،نوسان بازار ارز بود که در این رابطه با بازرگانی رایزنی های لازم جهت تامین منابع ارزی صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات خانه مطبوعات در این مدت، پیگیری اختصاص فضای کتابخانه شهداء به دستور استاندار جهت احداث فرهنگسرای رسانه است که امیدواریم بتوانیم فضایی مناسب و در خور شآن جهت برگزاری دوره های آموزشی و ... دراختیار خبرنگاران قرار دهیم.

 

رئیس خانه مطبوعات استان همچنین به رفع مشکل تعاونی مسکن خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با رایزنی های متعددی که صورت گرفته، تنها راه رسیدن به نتیجه برای ساخت خانه های مسکونی این تعاونی، ورود مستقیم اداره کل مسکن و راهسازی جهت ساخت و اتمام این پروژه است.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات نیز در این نشست با اشاره به رفع مشکلات نرم افزاری خانه مطبوعات استان گفت: راه اندازی سایت خانه مطبوعات ،سامانه پیام کوتاه، راه اندازی اینترنت، تشکیل کمیته های رفاهی، آموزشی، اداری و مالی و شوراهای آموزشی از اقدامات موثر جهت نظم بخشی و ساماندهی امور خانه مطبوعات استان بوده است.

 

فاطمه رکن الدینی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارتقاء سطح معلومات خبرنگاران استان افزود: در زمینه آموزش خبرنگاران و برگزاری دوره های تخصصی تیتر نویسی و لیدنویسی رایزنی هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته است که در این راستان اولین دوره مقدماتی در شهرستان خمیر  جهت آموزش خبرنگاران خمیر وبندرلنگه برگزار خواهد شد.

 

رکن الدینی با تاکید بر ساماندهی خبرنگاران استان گفت: توقع خانه مطبوعات از رسانه ها و خبرنگاران ، عضویت در این خانه و تشکیل پرونده است تا در راستای ساماندهی خبرنگاران بتوان کارت های شناسایی قانونی و معتبر به اصحاب رسانه ارائه نمودواین مهم توسط معاون وزیر ارشاد به خانه های مطبوعات تاکید شده است تا هرکسی خود را بدون ضابطه و شاخص وارد این صنف نکند.وی از دستگاه های دولتی استان خواست برای احراز هویت خبرنگاران فاقد کارت شناسایی وجلوگیری از ورود بی ضابطه برخی که خود را خبرنگار می نامند ازخانه مطبوعات یا اداره کل ارشاد اسلامی استعلام لازم را کسب نمایند.وی دغدغه و مشکلات برزمین مانده اهالی رسانه را بسیار عنوان کردوتصریح کرد:مهمترین معضل عدم پرداخت به موقع مطالبات نشریات از دستگاه های دولتی است که اکثر نشریات را زمین گیر و از ادامه انتشار ناتوان کرده است.وی بر پرداخت بدهی های ادارات به نشریات تاکید کردوخواستار ورود استاندار به این موضوع شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها