رییس سازمان ثبت احوال:

اولین کارت هوشمند ملی سوم دی ماه صادر می شود



صبح ساحل، سیاسی _  معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در قشم گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده اولین کارت هوشمند ملی در ایام هفته ثبت احوال، روز سوم دی ماه، روز ملی ثبت احوال برای یکی از ایثارگران استان قم صادر می شود.

محمد ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه همه امکانات برای صدور کارت هوشمند ملی فراهم شده است، افزود: این کارت به صورت آزمایشی برای اولین بار در استان قم، ابتدا برای ایثارگران این استان صادر خواهد شد و در این زمینه تفاهم نامه بین بنیاد شهید و سازمان ثبت احوال امضاء شده است.

رییس سازمان ثبت احوال درباره ویژگی های کارت هوشمند ملی گفت: ضرورت اجرای هشت برنامه نرم افزاری بسیار پیچیده برای صدور کارت هوشمند ملی زمینه جعل یا هرگونه سوء استفاده از این کارت را از بین برده است.ناظمی اردکانی طراحی پیچیده این کارت را یکی از مهم ترین ویژگی های آن خواند و افزود: حافظه این کارت بسیار قوی و از لحاظ سیستم عامل و ظرفیت کامل است.

ثبت احوال در بشاگرد پوشش خوبی دارد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بشاگرد شهرستان کوهستانی محسوب می شود، گفت: پوشش ثبت احوال در این شهرستان مناسب است.

محمد ناظمی اردکانی  در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال بشاگرد و بازدید از امکانات این این اداره اظهار داشت: توسعه ثبت احوال در این شهرستان روند خوبی را داشته است به نحوی که تاکنون 76 هزار و 681 سند توسط این اداره به ثبت رسیده است که از این تعداد 29 هزار و 76 سند اسکن شده و تعداد 28 هزار و 103سند آرشیو الکترونیکی شده است.وی در ادامه با اشاره به پراکندگی روستاها در بشاگرد افزود: ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان دردهه های گذشته همواره با مشکلاتی روبرو بوده است.وی یادآور شد خوشبختانه در سالهای اخیر ثبت وقایع حیاتی در شهرستان بشاگرد روند مطلوبی داشته است.

ناظمی اردکانی گفت: امروز ایران به پشتوانه نیروهای متخصص و متعهد و پیشرفت های انجام شده کشوری مطرح در دنیا است.وی افزود: اقتدار ایران اسلامی امروز تا به انجا رسیده که ملت های مسلمان با الگو قرار دادن مردم ایران اسلامی علیه حاکمان فاسد خود قیام کرده و در مقابل آنها ایستاده اند.

معاون وزیر کشور با گرامی داشت یاد و خاطره حاج عبداله والی و با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در منطقه بشاگرد گفت: حاج عبداله والی با کنار گذاشتن تمامی امکانات رفاهی به این منطقه آمد و با فراهم اوردن امکانات زیربنایی باعث عمران و پیشرفت بشاگرد شد و از سوی دیگر منطقه بشاگرد را در کل کشور معرفی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها