مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان عنوان کرد:

مناطق آزاد مقر قاچاق در کشور



صبح ساحل ، حوادث - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گفت: مناطق آزاد کشور امروزه تبدیل به مقر کالای قاچاق شده است و مناطق آزاد از وظیفه اصلی و رسالت خود جا مانده اند و محلی برای قاچاق عمده و سازمان یافته است.

به گزارش هرمز؛سید مرتضی مدنی فدکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در کارگروه مبارزه با کالای قاچاق در شهرستان جاسک گفت: متاسفانه مناطق آزاد کشور امروزه تبدیل به مقر کالای قاچاق شده است و مناطق آزاد از وظیفه اصلی و رسالت خود جا مانده اند و محلی برای قاچاق عمده و سازمان یافته شده اند. که البته این قاچاق ها با کالای مسافران تفاوت بسیار دارد و الان کار به جایی رسیده است که تاجر قانونی ما هم به سمت قاچاق می رود.

وی گفت:در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار داریم و همه ی ما باید در تحقق این شعار تلاش کنیم که همه ی مردم و مسئولین برای مساله اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار گیرد و باید تولیدات داخلی و اقتصاد داخلی را حمایت کنیم و یکی از مصادیق بحث اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هست که موضوع قاچاق توسط مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی ها و دیدار ها مطرح کرده است که این یک اتمام حجت برای مسئولین است که قاچاق کالا تبعات زیادی در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی امنیتی دارد که تعطیلی برخی از واحد های تولیدی کشور بواسطه قاچاق برخی از محصولات به کشور است.

مدنی گفت: باید در بحث قاچاق مسئولین در حوزه پیشگیری و آگاه سازی مردم و همه ی قشر ها اقدام کند که در سالیان اخیر در بحث مبارزه با قاچاق چندان موفق نبوده ایم.

مدیر کل تعزیزات استان هرمزگان با انتقاد و گلایه از وجود برخی از کالاهای عربستانی و اماراتی در بازار خبر داد و گفت : تمام کالا های عربستانی موجود در بازار از نمونه های داخلی و  ایرانی دارند که کالاهای ایرانی گاهاً از کیفیت بهتری دارند ولی معلوم نیست چگونه و با چه سیستمی کالاهای قاچاق در بازار توزیع می شوند و خط قرمز ما مواد خوراکی و بهداشتی قاچاق است .

این مسئول تاکید کرد: که معیشت مرزنشینان از اولویت های تعزیزات می باشد و ما باید مردم را در سواحل حفظ کنیم که امنیت پایدار در کشور ها باید از مرزها و سواحل شروع شود و ما هرچه بتوانیم برای ساحل نشینان و مرزنشینان انجام دهیم در واقع به امنیت پایدار جامعه انجام داده ایم.

مدیرکل تعزیرات استان هرمزگان گفت: در بحث کالای ملوانی یا ته لنجی قانون اجازه داده است اما ما مسئولین اجازه نمی دهیم که باید کالای ته لنجی و ایجاد بازارچه های مرزی برای معیشت ساحل نشینان فعال شود و هیچ کالای ته لنجی یا ملوانی نباید مورد تعرض قرار گیرد.

وی گفت : هنر ما مسئولین باید این باشد که سرشاخه های قاچاق کالا و ارز را دستگیر کنیم که اخیراً دو مورد از سرشاخه های کلان قاچاق را دستگیر کرده ایم که در پوشش های مختلف مردم را اجیر کرده بودند و  از دهها جا به ما فشاور آورده اند که به لطف خداوند موفق شده ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها