مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان تشریح کرد :

ویژه برنامه‌های هفته هلال احمر در استان هرمزگان



   صبح ساحل ، اجتماعی - محمد خداکریمی//برنامه‌های هفته هلال احمر در استان هرمزگان آغاز شد.علی اعمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه با شعار «همه جا برای همه» به عنوان هفته هلال احمر نام‌گذاری شده است.

وی افزود:با آغاز هفته هلال احمر امدادگران با ۱۷ وانت امدادی و آمبولانس رژه خودرویی برگزارکردند.وی افزود: در  این هفته، 18 برنامه مختلف جمعیت هلال احمر هرمزگان در سطح  استان اجرا می شود.

 علی اعمی افزود: غبارویی گلزار شهدا، ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تقدیر از فعالان طرح نوروزی و اردوی توان افزایی از برنامه‌های هفته هلال احمر در استان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: برپایی نمایشگاه عکس، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم، دیدار با خانواده‌های شهدای امداد گر، انتخابات شورای مرکزی مجامع جوانان و دانشجویی و برگزاری المپیاد جوانه ، دیدار با  مسوولان استان  و نمایندگان مردم هرمزگان در  مجلس ،  از برنامه‌های دیگر هفته هلال احمر استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در ادامه با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر هرمزگان در نوروز امسال با 33 پایگاه ثابت و موقت به ارائه خدمت به هموطنان پرداخت گفت: سال گذشته سه هزار حادثه استانی را پاسخگو بودیم.

به گفته اعمی در استان چهارده پایگاه امداد و نجات فعال شامل  دو پایگاه ساحلی و دریایی و دوازده پایگاه جاده‌ای در حال ارائه خدمت به هم‌استانی‌ها هستند و در تلاش هستیم سه پایگاه دیگردر خمیر ، قشم و بستک  نیز به پایگاه‌های موجود اضافه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان در ادامه به فعالیت‌های این جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته جمعیت هلال‌احمر در استان سه هزار و 994 حادثه را پاسخگو بود که بیشتر این خدمات بصورت حضوری ارائه شده‌ است. 

همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون  این جمعیت 556 حادثه را جمعیت هلال‌احمر استان پاسخگو بوده‌ است.وی ادامه داد: در زلزله‌های کرمانشاه و کرمان که در سال گذشته بوقوع پیوست، از استان هرمزگان کمک‌های جنسی و اقلام به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

اعمی در بخش دیگری از این نشست  به ساماندهی تیم واکنش سریع در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک تیم واکنش سریع در استان ساماندهی و در مرکز استان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌جاری و سال آینده نیز تمامی شهرستان‌های بالای صدهزار نفر برنامه‌ریزی شده‌است که بتوانند یک تیم واکنش سریع آموزش و ساماندهی کنند تا در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان همچنین گفت: این جمعیت با164 پایگاه روز و 350داوطلب کمک های مردمی به آوارگان میانماررا جمع آوری کرد.65پایگاه نیز برای  جمع آوری کمک های مردم استان هرمزگان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه دایرشد.

وی پرداخت کمک هزینه دارو ودرمان به افرادنیازمند و اعزام تیم های پزشکی به مناطق دورافتاده  را از دیگر فعالیت های این جمعیت برشمرد.هم‌ اکنون هزار و 483 نجاتگر فعال، هشت هزار و صد نفر در حوزه جوانان و نه هزار نفر داوطلب با جمعیت هلال‌احمر هرمزگان همکاری دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها