در بازدید اعضای شورای شهر از تاسیسات آب بندرعباس مطرح شد؛

ارتقاء کیفیت آب در تصفیه‌خانه‌های میناب و بندرعباس



صبح ساحل ، اقتصادی - اعضای شورای شهر بندرعباس از آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب و تصفیه خانه آب بندرعباس بازدید کردند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در این بازدید آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان را به‌عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش گرما و حساسیت موضوع کیفیت آب، برشدت عملیات كنترل بهداشت و سلامت آب توسط آزمایشگاه‌های كنترل كیفیت آب بندرعباس افزوده‌شده است.

هزینه قابل‌توجهی از قیمت تمام‌شده آب

در بحث کنترل کیفیت

امین قصمی بابیان اینکه بخش قابل‌توجه ای از قیمت تمام‌شده آب در بحث کنترل کیفیت آب هزینه می‌شود، افزود: همچنین در این آزمایشگاه برنامه ایمنی آب شامل کنترل کیفیت آب از حوزه آبریز تا شبکه توزیع نیز انجام می‌شود.وی با تأکید بر كیفیت مطلوب آب شرب شهر بندرعباس، گفت: بر اساس پایش مستمر و بی‌وقفه کیفیت آب آشامیدنی و انجام آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، آب شبكه لوله‌کشی از سلامت كامل برخوردار است و این مسئله از سوی مراكز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی استان) نیز مورد تائید است.

بازسازی مخازن ذخیره آب بندرعباس از محل تبصره 3

این مقام مسئول همچنین در بازدید اعضای شورای شهر بندرعباس از مخازن ذخیره آب دامنه‌ی، از همراهی شورای شهر بندرعباس در تصویب تبصره 3 (مصوبه تأمین بخشی از منابع مالی، توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری) قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر بازسازی دو مخزن ذخیره آب با ظرفیت 30 هزار مترمکعب را در دست اجرا داریم که اعتبار لازم برای بازسازی هر مخزن 60 میلیارد ریال یوده و این اعتبار از محل تبصره 3 خواهد بود.

اجرای پروژه بازسازی تأسیسات

تصفیه‌خانه آب بندرعباس

مدیرعامل آبفای استان در ادامه‌ی بازدید اعضای شورای شهر از تصفیه‌خانه آب بندرعباس، پروژه بازسازی تأسیسات تصفیه‌خانه را ازجمله اقدامات مهم آبفا بیان کرد و گفت: این اقدامات باهدف ارتقاء کیفیت آب در تصفیه‌خانه‌های میناب و بندرعباس انجام‌شده است.

وی همچنین افزود: پروژه تأمین برق اضطراری این تصفیه‌خانه شامل خرید و نصب دیزل ژنراتور اضطراری (مولد برق) نیز از دیگر اقدامات آبفا است که در راستای جلوگیری از مشکلات ناشی قطعی برق و تأمین آب پایدار شهر بندرعباس صورت گرفته است و به‌زودی تجهیزات آن در محل تصفیه‌خانه نصب و بهره‌برداری می‌شود.

به گفته وی؛ اعتبار هزینه شده برای خرید و اجرای این پروژه 70 میلیارد ریال بوده است.

تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ فاز دوم

تصفیه‌خانه آب بندرعباس

امین قصمی در این بازدید، از تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ فاز دوم تصفیه‌خانه آب بندرعباس خبر داد و گفت: در حال حاضر این امکان وجود دارد که ظرفیت فاز دوم به‌طور کامل وارد مدار نماییم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها