فرماندارپارسيان:

برای اشتغال معتاد بهبود یافته، تدابیر لازم اتخاذ شود



صبح ساحل ، حوادث - فرماندارپارسيان گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مبارزه با مواد مخدر باید نقشه راه دستگاه‌های اجرائی باشد.

 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست محمد رادمهر فرماندار شهرستان و با حضور کلیه اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

محمد رادمهر ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی است که تهدیدی اصلی در جامعه بشری محسوب می‌گردد.

وی افزود: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مبارزه با مواد مخدر باید نقشه راه همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها دولتی و خصوصی در مبارزه با این پدیده شوم باشد.

فرماندار پارسیان با اشاره به این که مهم‌ترین سرمایه یک کشور که منابع انسانی آن هستند، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بر روی مقوله پیشگیری باعث می‌شود، مهم‌ترین سرمایه یک کشور که منابع انسانی آن هستند حفظ شود و پیشگیری از این بلای خانمانسوز امری نیست که تنها یک نهاد بتواند تکفل اداره آن را داشته باشد بلکه یک مساله چند وجهی است که مشارکت همه نهادها و آحاد جامعه را می‌طلبد.

رامهر تصریح نمود :برای مقابله با آسیب‌های مواد مخدر باید با رویکرد اجتماعی به این مساله نگاه کرد و با ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی سطح تقاضا را در جامعه کاهش دهیم.

فرماندار پارسیان تاکید نمود: برگزاری کارگاه‌های و کلاس‌های آموزشی، تقویت مراکز مشاوره‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها، تقویت بنیان خانواده و بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها و مشارکت‌های مردمی، بسیج و ائمه جمعه و‌ جماعات و اهتمام رسانه‌ها به امر اطلاع‌رسانی می‌تواند در کاهش ابتلا جوانان به این بلای خانمانسوز نقش موثری ایفاء نماید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از آسیب دیدگان موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار داد و برای اشتغال معتاد بهبود یافته و عدم برگشت مجدد به دامان اعتیاد باید تدابیر لازم اتخاذ کرد.

رادمهر با اشاره به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ۵تیرماه گفت: کلیه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی در هفته مبارزه با مواد مخدر از یکم تا ششم تیرماه برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را برنامه‌ریزی نمایند تا با افزایش سطح آگاهی و دانش گروه‌های هدف و ایجاد حساسیت در سطح جامعه زمینه ایجاد نهضت فراگیر اجتماعی پیشگیری از اعتیاد عملی گردد./فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها