فرمانده انتظامی استان هرمزگان خبر داد:

شناسایی و دستگیری عوامل برداشت غیرمجاز از طریق دستگاه اسکیمر در هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عوامل برداشت غیرمجاز از حساب خبر داد و گفت: دستگاه اسكیمر یكی از روش‌های كلاهبرداری اینترنتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان ، سردار عزیزاله ملکی در این خصوص گفت: برابر مراجعه یكی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت‌حساب شاكی مشاهده شد از وی مبلغ 10 میلیون ریال به‌صورت اینترنتی برداشت‌شده كه در بررسی به‌عمل‌آمده و برابر اظهارات شاكی از یك دستگاه POS خریداری نموده و بعد از خرید به‌صورت مشكوكی از حسابش برداشت‌شده بود.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان كرد: همچنین در حین رسیدگی به پرونده، دو شهروند دیگر نیز به این پلیس مراجعه و بیان داشتند به طریق مشابه از حساب آن‌ها نیز برداشت‌شده است.

سردارملكی اظهار کرد: در ادامه با توجه به اینكه احتمال استفاده از دستگاه اسكیمر توسط فروشنده متصور بود با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای «م.الف» شناسایی و با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر شد.

 این مقام انتظامی ادامه داد: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهم به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت با همكاری یكی از دوستانش با نصب اسكیمر بر روی دستگاه پایانه فروش، اطلاعات كارت خریداران را كپی و از حسابشان برداشت می‌کردند.

سردار ملکی با اشاره به اینكه متهم دوم در استانی دیگر توسط كارشناسان پلیس فتا استان دستگیر شد، گفت: در بررسی حساب متهم دوم به هویت آقای «م.ش» مشخص گردید از 360 نفر در سراسر كشور كلاهبرداری كرده كه علاوه بر دستگاه اسكیمر از صفحات جعلی درگاه بانكی برای سرقت اطلاعات افراد استفاده‌شده است.

وی هشدار داد:شهروندان هنگام خرید اینترنتی حتماً نكات امنیتی از جمله توجه به آدرس سایت، پروتكل HTTPS و ... را در درگاه‌های بانكی رعایت کنید.

سردار ملكی به شهروندان توصیه كرد: هنگام استفاده از دستگاه‌های POS ، كشیدن کارت‌بانکی و واردکردن رمز آن توسط خود افراد انجام شود و در اختیار قرار دادن آن به فروشنده خودداری کنید.

وی با اشاره به اینكه در هنگام خرید حتماً رسید خود را بررسی کنید تا از اطلاعات حساب خود اطمینان حاصل کنید، افزود: شهروندان به این نكته توجه داشته باشند هنگام استفاده از این دستگاه POS ، شكستگی یا برآمدگی بر روی این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها