فرمانده انتظامی هرمزگان خبرداد:

بررسی پرونده تخلف یکی از کارخانه های صنعتی استان



صبح ساحل ، حوادث -پس از بررسی یکی از کارخانه های صنعتی، مشخص شد در 10 ماه گذشته سال جاری، بین حواله دریافت سوخت گازوییل و انرژی مصرفی دو میلیون لیتر سوخت مازاد وجود دارد. فرمانده انتظامی استان با تایید این خبر گفت: هیاتی از شرکت ملی نفت، نیروی انتظامی و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری  از این کارخانه بازدید کردند که در بررسی حواله سوخت دریافتی و انرژی مصرفی این کارخانه اختلافات بسیاری دیده شد.سردار محمد علی آخوندی در جمع خبرنگاران  افزود:دو میلیون لیتر سوخت گازوئیل در این بین به عنوان سوخت مازاد مشخص شد که متاسفانه این سوخت در فرایند تولید و تامین انرژی کارخانه استفاده نشده بود. وی با اشاره به اینکه پرونده این کارخانه صنعتی در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مورد بررسی قرار گرفت یادآور شد: این پرونده در گام اول قرار دارد که پس از ارجاع به مراجعه قضایی،صدور دستور برای بررسی های بیشتر و تکمیلی تر جزئیات این پرونده مشخص اعلام می شود.سردار آخوندی با بیان اینکه در سهمیه سوخت کارخانجات و شرکتها تجدید نظر شود، اظهارداشت: سازمانهای مربوطه از جمله شرکت پخش فرآورده های نفتی، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های متولی باید در اعطای سوخت مصرفی به تجدید نظر کنند. این مقام انتظامی، کشاورزی،کارتهای سوخت و کارخانجات سه مجرای قاچاق سوخت ذکر کرد.سردار آخوندی در خصوص پاکسازی روستاهای کرگان و چاه اسماعیل از سوخت قاچاق گفت: از زمان اجرای طرح محرم، 65 هزار گازوییل قاچاق در روستای چاه اسماعیل کشف شد.وی ازکشف  قریب به 100 هزار مخزن هزار لیتری به بالا، 70 درصد مخزن های سوخت، هشت دستگاه مینی بوس با باک اضافه، هفت دستگاه نیسان در حمل قاچاق سوخت مورد استفاده می شد، 18 دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و بدنه مخدوش  و 3 دستگاه پمپ مکنده در روستای کرگان خبر داد. سردار آخوندی از کشف 2میلیون و  6هزارو551 لیتر سوخت قاچاق در 9 ماهه امسال سخن گفت که  24 درصد دراین حوزه افزایش داشته است.

 دستگیری باندخرید وفروش سلاح جنگی و مواد مخدر

باند هفت نفره ای که در امر خرید و فروش سلاح جنگی ومواد مخدر بودند در 30 آذرماه جاری پس از مدتها فرار،به دست قانون افتادند.این متهمان سابقه قتل مسلحانه در طلافروشی در کهنوج در سال 84، حمل 450 کیلو گرم مواد مخدر در کرمان که منجر به کشف مواد مخدر شد،تیراندازی به سمت یک دستگاه خودروی پراید در هیجدهم خرداد امسال،تیراندازی به سمت خودروی تویوتا در میناب در سال 89، تیراندازی به پمپ بنزین بلال در سال 89 وسوء استفاده از لباس نظامی در کارنامه خود داشتند.به گفته سردار آخوندی،از اولین مخفیگاه این متهمان،سه قبضه سلاح جنگی کلاش با 960 تیر جنگی، سه قبضه کلت کمری، 207 فشنگ،  و در مخفیگاه دوم871 فشنگ جنگی کلاش، 343 تیرفشنگ جنگی کلت کمری کشف شد.

  به صدا درامدن 514 هزار بار خط تلفن 110

وی به تماسهای شهروندان با پلیس 110 اشاره ای کرد و گفت:در 9 ماهه گذشته،مردم  514 هزار و679 بار با پلیس 110 تماس گرفتند که 115 هزارو 226 مورد عملیاتی، 113 هزارو 374 مورد اخذ اطلاعات و راهنمایی از پلیس، 275 هزارو 670 مورد آن غیر قابل رسیدگی بود.

  اعمال قانون 90 میلیاردی رانندگان متخلف هرمزگان

رانندگان متخلف استان از ابتدای سالجاری تاكنون 89میلیارد و 155میلیون و 713هزار ریال اعمال قانون (جریمه ) شدند. فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارکرد: مبلغ 68 میلیارد و 59 میلیون و 880 هزار ریال در9 ماهه گذشته  در جاده های برون شهری  استان  اعمال قانون شد. وی ادامه داد: در 25 روز اول دی ماه، هشت تخلف حادثه ساز رخ داد که رانندگان متخلف 3 میلیارد و 207 میلیون 800 هزار ریال جریمه شدند.

سردار آخوندی تصریح کرد: تلفات انسانی در جاده های برون شهری در 9 ماهه اخیر 263 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد کاهش داشته است این درحالی است که سال گذشته 356 نفر در سوانح جاده ای جان خودشان را از دست دادند. وی با بیان اینکه درحوزه درون شهری مجموع اعمال قانون 21 میلیارد و 95 میلیون  و 833 هزا ریال بوده است گفت: امسال با 60 کشته در سوانح جاده ای درون شهری،  41 درصد کاهش متوفی بوده که سال گذشته 101 نفر فوت شدند.

 کاهش  پنج درصدی وقوع سرقت

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:در10ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه گذشته پنج درصد کاهش وقوع سرقت مشاهده شده است. سردار آخوندی با اشاره به حوزه جرایم خشن،سرقت به عنف 36 درصدکاهش نسبت به مدت مشابه، سرقت مسلحانه 39 درصد، آدم ربایی 38 درصد، سرقت اتومبیل 26درصد، سرقت موتورسیکلت 10 درصد کاهش،سرقت داخل اتومبیل چهار درصد افزایش، کیف قاپی 27 درصد کاهش، قتل 35 درصد کاهش،  نزاع و درگیری فردی 12 درصد و جمعی 34 درصد افزایش دانست.

 کشف یک میلیون سیگار قاچاق

وی اظهار کرد: در این مدت کشف سیگار یک میلیون و 478 هزارو 740 پاکت بود که نسبت به مدت مشابه 32 درصد رشد داشته است.

 تشکیل پرونده های یک میلیارد ریالی.

 سردارآخوندی تصریح کرد: در مدت 9ماه گذشته، تعداد 23 پرونده بالای 100 میلیون تومان تشکیل شده است که حکایت از رشد 21 درصدی آن نسبت به مدت مشابه قبل دارد.

وی گفت: در این مدت توقیف شناورها 38 فروند.36 درصد رشد .

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان کرد:  تعداد 129 هزارو 609 قطعه تجهیزات ماهواره ای درحال ورود به کشور بودند که با هوشیاری به موقع نیروی انتظامی هرمزگان شناسایی و توقیف شده است.

 کشف 54 هزار کیلوگرم مواد مخدر

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  موفق شدند  در این مدت 54 هزارو 581 کیلو گرم  مواد مخدر کشف کنند این مقادیر مواد مخدر عبارتند از: هزارو682 کیلو گرم هرویین، 294 کیلو کراک، 41 هزارو 53 کیلو تریاک،10 هزارو780 کیلوگرم حشیش،390 کیلو شیشه و31 کیلو سوخته تریاک بود، که نسبت به سال گذشته 29 درصد کشف رشد را به همراه داشته است.

سردار آخوندی در این مورد افزود: 3 هزار و 430 نفر با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته دستگیر شدند و  همچنین در این مدت149 باند متلاشی  شد که این امر 42 درصد رشد داشته است.

 وی تعداد سلاح قاچاقچیان را 30 قبضه با 43 درصد رشد، تعداد خودروهای توقیفی با مواد مخدر 716 خودرو با 52 درصد رشد ذکر کرد. این مقام انتظامی از كشف 7 تن و 875 كيلو و 496 گرم انواع مواد مخدر در20 روزه ديماه سال90 خبر داد وگفت:در اين راستا 9 باند تهيه و توزيع مواد مخدر منهدم ، 358 نفر متهم دستگير و 72 دستگاه خودرو متوقف و دو قبضه سلاح و مهمات غير مجاز كشف شدند.لازم به ذكر است كه پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان هرمزگان در سطح كشور به لحاظ كشفيات مقام نخست را دارا است.

 اخراج 33 هزار اتباع بیگانه

سردارآخوندی اظهار کرد: تعداد 18 هزارو 424 نفر اتباع خارجی در 9 ماهه اخیر دستگیرشد که این آمار نسبت به سال قبل 55 درصد رشد کرده است تعداد 33 هزار افغانی نیز در مدت 9 ماهه اخیر از استان طرد و تعداد 314 دستگاه خودروکه در امر جابجایی افاغنه غیر مجاز اقدام کرده اند توقیف شدند.

 کشف سلاح جنگی

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطر نشان کرد:  در 9 ماهه گذشته تعداد 158 قطعه سلاح جنگی و201  قطعه شکاری  کشف شد.

    انهدام باند بزرگ ساخت و فروش مشروبات الكلي

سردار آخوندی از انهدام باند بزرگ ساخت مشروبات الكلي و دستگيري سه نفر متهم  مطالبی بیان کرد .  وی اظهار داشت:مأموران پليس امنيت اخلاقي استان با انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي پليسي از فعاليت يك باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در سطح گسترده در شهر بندرعباس مطلع و موضوع را بصورت ويژه در دستور كار قرار دادند .وي افزود: مأموران با انجام كارهاي اطلاعاتي پليسي محل كارگاه كه يك منزل بود را شناسايي و با هماهنگي با مقام قضايي به محل اعزام و در يك اقدام غافلگيرانه وارد محل شدند .وی افزود:در بازرسي از این منزل،مقاديری مشروبات الكلي دست ساز و خارجي كشف و سه نفرنيز در اين رابطه دستگير شدند.سردارآخوندي تصريح كرد:پليس هرمزگان با جديت و اشرافيت اطلاعاتي خود كليه اعمال مجرمانه ساخت و قاچاق مشروبات الكلي را رصد مي نمايد و قطعآ كوچكترين مماشاتي را در روند مبارزه نخواهد داشت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها