استاندارتاکیدکرد:

لزوم برنامه ریزی جهت برگزاری باشكوه نماز ظهر عاشورا



صبح ساحل ، اجتماعی - استاندار هرمزگان بر لزوم به كارگیری ایده ها و افكار جدید برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های ترویج اقامه نماز به خصوص برای نسل جدید تاكید كرد.

فریدون همتی در نشست شورای اقامه نماز استان هرمزگان با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، عنوان كرد: باید در این ایام تلاش كنیم كه شناخت و معرفت آحاد جامعه در خصوص نهضت عاشورا و قیام بزرگ و تاریخی حضرت امام حسین (ع) بیشتر شود.

وی ادامه داد: برنامه ها و مراسمات عزاداری ماه های محرم و صفر باید مردم محور باشد و روحیه مردمی در این فعالیت ها حفظ شود، ما مسئولان نیز وظیفه داریم در كنار مردم با فراهم نمودن بستر مناسب برای این مراسمات، به برگزاری آن كمك كنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه به اهمیت امر نماز اشاره كرد و افزود: فرهنگ اقامه نماز باید در مدارس و به خصوص از دوران دبستان در میان دانش آموزان ترویج و نهادینه شود و در این خصوص به دانش آموزان تعلیم داده شود تا از این دوران با امر مهم نماز انس بگیرند.

همتی تصریح كرد: اگر از دوران كودكی و نوجوانی اهمیت نماز را برای افراد تبیین نماییم، نسبت به اقامه نماز بیشتر تشویق خواهند شد و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارد.

وی بر لزوم به كارگیری ایده ها و افكار جدید برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های ترویج اقامه نماز به خصوص برای نسل جدید تاكید كرد و گفت: همه ما وظیفه داریم در مسیر ترویج بیشتر فرهنگ نماز در تمامی ایام سال گام برداریم.

استاندار هرمزگان خواستار برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری باشكوه نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان شد و بیان داشت: فضای شهرها و روستاها در این ایام باید متناسب با ایام عزاداری ماه های محرم و صفر باشد و شهرداری ها نیز در این زمینه و به خصوص جهت برگزاری باشكوه نماز ظهر عاشورا، تبلیغات شهری مناسبی انجام و تمهیدات مناسب را در نظر بگیرند.

همتی به اجلاس استانی نماز در هرمزگان اشاره كرد و اظهار داشت: این اجلاس در تمامی شهرستان های هرمزگان و همچنین مركز استان، پیش از اجلاس سراسری نماز، برگزار شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها