برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان هرمزگان



صبح ساحل ، ورزشی - حسین نارنجی نسب :معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: سال تحصیلی 98 - 97 نیز شاهد برگزاری المپیاد درون مدرسه ای دراستان خواهیم بود واین المپیاد در مدارس مختلف برگزار می شود.    

علیرضا باقری گفت: المپیاد درون مدرسه ای با حضور 4 میلیون دانش آموز در سطح کشور برگزار می شود واز سال گذشته یکی از اهداف معاونت تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش افزایش وتحت پوشش قرار داد دانش آموزان بیشتر بوده است و از این نظر معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان توانسته است 200 هزار دانش آموز در المپیاد درون مدرسه ای تحت پوشش قرار دهد. 

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی امروزی به عنوان زندگی ماشینی گفت: سلامت امروز دانش آموزان و خانواده ها در معرض تهدید است چرا که ما کاهش محسوس تحرکات بدنی و نیز سیستم بد تغذیه را درجامعه شاهد هستیم که این دوعامل دست به دست هم داده تا سلامت دانش آموزان و کودکان ما تهدید شود.

وی استفاده بیش از اندازه غذاهای فست فود را یکی از عوامل چاقی دانست و افزود: کم تحرکی نیز به این عنصر دامن زده است بطوری که اکثر دانش آموزان ما به ویژه درمقطع متوسطه با پدیده چاقی و افزایش وزن روبرو هستند که این خود زمینه بروز بسیاری از بیماری ها را نظیر دیابت، قلب وعروق وفشار خون فراهم کرده است. باقری بیان کرد: مهارت های عمومی تربیت بدنی معلمان پایه اول تا سوم ابتدایی در تابستان اجرا شد.

 وی افزود: دراین دوره آموزشی 40 ساعته که در بندرعباس برگزار شد دوهزار و 555 نفر از معلمان پایه های اول تا سوم شرکت کردند.

معاون تربیت وسلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: کاروان های وسایل وتجهیزات ورزشی مدارس با عنوان پویایی، شادابی و سلامتی به مناطق اعزام شد.

این کاروان ها درمجموع به ارزش 500 میلیون تومان شامل کالاهای ورزشی و بهداشتی است و برای ساعت درس تربیت بدنی مدارس استان ارسال می شود.

باقری گفت: امسال برای نخستین بار در سطح مناطق المپیاد ورزشی به صورت جشنواره ای برگزار می شود ودانش آموزان در رقابت های ورزشی شرکت خواهند کرد و برد وباخت دراین جشنواره حذف شده است و اهداف آن دوستی ومشارکت ودر پی آن نشاط و شادی به دنبال دارد واین امکان را فراهم می کند تا دانش آموزان با خلاقیت ورزشی آشنایی داشته باشند.

باقری بیان کرد: درهفته تربیت بدنی دو زمین چمن مصنوعی در بندرعباس و میناب به بهره برداری می رسد. همچنین البسه مربیان تربیت بدنی نیز به آنها اهداء خواهد شد. 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها