بازگشت سینمای هنر و تجربه به بندرعباس

«پاپ» در سینما ستاره شهر اکران می‌شود



صبح ساحل ، هنری -  صدف محمودی   : سینمای هنر و تجربه از سال گذشته در بندرعباس فعالیتش را آغاز کرده بود  هنر و تجربه در ایران با هدف حمایت از آثار سینمایی کوتاه، بلند و مستند فیلمسازان ایرانی به ویژه فیلمسازان جوان که از معیارهای هنری و فرهنگی نیز برخوردار هستند تشکیل شده اما پس از مدتی در بندرعباس فعالیتش متوقف شد.

به گزارش صبح ساحل حالا پس از چند ماه عدم فعاالیت هنر و تجربه با فیلم پاپ در بندرعباس شروع به کار کرده است، احمد اسفندنیا مدیر سینمای ستاره شهر در این باره توضیح داد: از فردا هنر و تجربه با فیلم پاپ و در سانس 20:15 که بهترین سانس است فعالیت خود را از سر می گیرد.  

وی ادامه داد: سری قبل بسیاری از افراد از زمان اکران گلایه داشتند از این رو بهترین سانس را به هنر و تجربه اختصاص دادیم که در جهت رفاه حال مخاطبین باشد.

مدیر سینمای ستاره شهر بندرعباس با بیان این که هر یکشنبه ساعت 20:15 به صورت مداوم فیلم های بخش هنر و تجربه اکران خواهند شد، افزود: این اقدام در جهت ارتقای فرهنگ جامعه صورت گرفته است چرا که بندرعباس به چنین برنامه هایی نیاز دارد.

 درباره فیلم پاپ
پاپ (با نام سابق سیاه و سفید) فیلمی اجتماعی و سه اپیزودی به کارگردانی احسان عبدی‌پور محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم درباره جوانان، مهاجرت و اوضاع اجتماعی امروزی ایران است. این فیلم نتوانست در جشنواره فجر سال ۱۳۹۲ حضور پیدا کند. پاپ با هزینه شخصی ساخته شده است.

پاپ دومین اثر احسان عبدی‌پور می‌باشد. موسیقی فیلم پاپ از نوع جاز است. نام اپیزودهای این فیلم، مکزیک، ایتالیا و انگلیس می‌باشد. احسان عبدی پور در این فیلم به روابط فراوطنی پرداخته است. فیم پاپ در بوشهر تصویربرداری شده است.
 خلاصه داستان
یکی از قصه‌های فیلم این است که وقتی پاپ در واتیکان انتخاب می‌شود اگر از نیجریه باشد و سیاه باشد یک اتفاق خاصی در فیلم ما می‌افتاد.

این فیلم روایت گوشه‌ای از زندگی سیاهانی که سالیان پیش اجباراً" از وطن خود روی به مهاجرت آوردند، آنان برای فرار از فقر و حقارت، بیماری و مرگ، بیچارگی و درماندگی کوچ کرده‌اند تا برده و سرخورده نباشند و حقوقشان همسو با سفیدان باشد. داستان فیلم حول محور اعضای یک خانواده و مشکلات آنها می‌چرخد.

«پاپ» روایت‌گر سه داستان از اعضای يك خانواده سياهپوست در بوشهر كه در يك برش ثابت زمانی است که هر بار از يك طرف تعريف می‌‎شود.

کارگردان : احسان عبدی پور

تهیه کننده : ادريس عبدی پور

فیلمنامه نویس : احسان عبدی پور

بازیگران :غلامرضا فرج زاده، توماج پورمراد، حديث چهره پرداز، مرضيه بردك نيا، ليلا دمان، ابراهيم تمهيد، حسين قفلی، عباس باك

احسان عبدی پور پیشتر در مصاحبه ای این باره گفته بود: پیش از ساخت این فیلم، چند پیشنهاد ساخت فیلم به من شده بود اما چون کار خوبی نبود دست و دلم به تولید نمی‌رفت.

دلم می‌خواست کار خودم را بسازم. برای ساخت فیلم «پاپ» بودجه‌ای نداشتیم و با مشکلاتی بابت انتخاب تهیه‌کننده مواجه بودیم؛ یعنی به حضور تهیه‌کننده‌ای نیاز بود که کارت تهیه‌کنندگی داشته باشد و ادریس عبدی‌پور در آن زمان کارت تهیه‌کنندگی نداشت.

یک تهیه‌کننده گفت ۳۵ میلیون می‌گیرد تا کارتش را بگذارد و دیگری می‌گفت در ازای کارت تهیه‌کنندگی ۵۰ درصد مالکیت فیلم را می‌خواهیم و من حاضر به قبول این شرایط نبودم».

او اضافه کرد: «در نهایت من به برادرم که تهیه‌کننده فیلم است گفتم این فیلم را بسازیم. ما فیلم را به صورت قاچاقی و پارتیزانی با پول حاصل از فروش خانه و فروش ماشین ادریس به طور ارزان ساختیم. آدم‌ها و عوامل هم با ما سازگار بودند».

عبدی پور درباره پخش این فیلم بیان کرد: «مدت‌ها بعد مجوز شش ماهه برای «پاپ» و حضور در  فستیوال‌های خارجی صادر شد. دو سال ونیم گرفتن پروانه نمایش «پاپ» طول کشید.
برای پخش، سرمایه‌داران سینما گفتند که این فیلم بازیگر معروف ندارد و دیده نمی‌شود. بعد از چهار سال‌و نیم این فیلم به هنر و تجربه رسید.
واقعا از این اتفاق کیف کردم. ممکن است هنر و تجربه دنیا نداشته باشد، اما آخرت داشت.


برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها