در جلسه شورای شهر چه گذشت



صبح ساحل ، اجتماعی -  رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:نشست ها و مصوبه های کمیسیون معاملات شهرداری بندرعباس از نظر شورا غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا، فیصل دانش در نشست علنی شورای شهر ضمن تذکر جدی به شهردار، دلیل غیرقانونی دانستن نشست ها و مصوبه های کمیسیون معاملات شهرداری را حضور نداشتن نماینده شورا به عنوان ناظر در جلسات این کمیسیون دانست.

وی تصریح کرد: این نشست ها در حالی در دفتر شهردار برگزار می شود که دعوتنامه برای شورای شهر یا ارسال نمی شود و یا بعد از جلسه ارسال می شود.

به گفته دانش با وجود تذکر قبلی در این باره، ساعت 9صبح نیز کمیسیون معاملات شهرداری دو نشست در دفتر شهردار برگزار کرده و دعوتنامه را ساعت 10به شورای شهر تحویل داده اند.

رییس شورای شهر متذکر شد: از نظر قانونی رییس شورای شهر باید به نهادهای نظارتی درباره مسائل شهرداری پاسخگو باشد و به همین دلیل تخلف اخیر شهرداری به سازمان بازرسی گزارش و دنبال خواهد کرد.

دانش در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکار خود در شورا اظهار داشت: با ابتکار و پیشنهاد کیانوش جهانبخش رییس شورا و رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا با حضور در مرکز 137(سامانه پاسخگویی به شکایت ها و گزارش های مردمی در حوزه شهر و شهرداری) پاسخگوی تماس های تلفنی مردم بودند.

رییس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: نوع و محتوای شکایت های مردم در این تماس های تلفنی نشان می داد شهرداران مناطق و ناحیه های بندرعباس پشت میزنشین شده اند و حضور میدانی در شهر نداشته و از مسائل و مشکلات مردم در حوزه کاری خود اطلاع ندارند.

به گفته دانش شهرداران دیرتر از وقت قانونی وارد دفتر کار خود شده و فقط به نامه ها و امور اداری می پردازند.رییس شورای شهر اضافه کرد: واردی وجود داشته که زباله در منطقه ای مسکونی جمع شده و با وجود اطلاع به شهرداری مربوطه ، تا چهار روز بعد هیچ اقدامی نشده است.

کیانوش جهانبخش دیگر عضو شورا نیز خاطرنشان شد: افرادی که به اسم لوله کش، آسفالت کار و دیگر رده های تخصصی و خدماتی مورد نیاز جذب شهرداری شده اند، وارد کارهای ستادی و دفتری شده اند در حالی که این افراد باید به شهرداری های نواحی رفته و پاسخگوی نیازهای ساده مردم باشند.

اسلام باوقار دیگر عضو شورا اضافه کرد: در چنین شرایطی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید دست از حرف زدن بردارند و به جای مصاحبه های مکرر در رسانه ها و معرفی مقصر، دست به اقدام عملی و موثر بزنند.

به گفته این عضو شورا، این واحد صنعتی به دلیل دعواهای سیاسی در حال تعطیل شدن است و صدها نفر از کارکنان و کارگران آن و خانواده های این افراد آینده نامعلوم و نگران کننده ای دارند.در ادامه این نشست تعرفه عوارض خدمات شهرداری برای سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و با میانگین افزایش هشت تا 10درصدی تصویب شد.

در این بخش نمایندگان شهرداری درباره ردیف های عوارضی جدید و حذف شده توضیحاتی ارائه کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها