جشنواره‌های هنری هرمزگان:

جشنواره ادبی جایزه شعر رامی و هرمزگان‌ من برگزار می‌شود




جشنواره هرمزگان‌من در بخش‌‌های فیلم مستند، فیلم موبایلی و عکس برگزار می شود.


محورهای این جشنواره عبارتند از معماری و شهرسازی سنتی مناطق مختلف استان هرمزگان، ظرفیت‌های طبیعی و چشم‌اندازهای گردشگری در استان هرمزگان، آیین‌ها و رسومات مردمان مناطق مختلف استان هرمزگان، صنایع دستی و هنرهای تزئینی


▪مدیر جشنواره: دکتر رضا برومند
▪دبیر جشنواره: حسین مشعری
▪داوران بخش عکس
حسام‌الدین انصاریان، روح‌اله بلوچی، منصور وحدانی
▪داوران بخش فیلم
خوبیار سالاری، مسعود میرزایی، شهاب آبروشن
جوایز بخش فیلم مستند
اول: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۵ میلیون تومان
دوم: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان
سوم: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۱ میلیون تومان
جوایز بخش فیلم موبایلی
اول: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۲میلیون تومان
دوم: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۱/۵میلیون تومان
سوم: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۷۰۰هزار تومان
جوایز بخش عکس
 اول: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۲میلیون تومان
 دوم: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۱/۵میلیون تومان
 سوم: تندیس و لوح جشنواره و مبلغ ۱ میلیون
تومان
▪ارسال آثار فقط اینترنتی و در سایت:
HormozganeMan.ir

آخرین مهلت ارسال آثار:  ۲۰ فروردین ۹۸
 

نخستین جشنواره ادبی جایزه شعر رامی در میناب برگزار می‌شود.


دبیر اجرایی نخستین جایزه شعر رامی  از اعلام فراخوان نخستین جایزه شعر رامی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در سه بخش آزاد (سپید )، شعر کلاسیک و بخش ویژه با موضوع خلیج‌فارس در این جایزه ادبی شرکت کنند.


به نقل از ایسنا یداله شهرجو  با اعلام این خبر، گفت: این جایزه ادبی در سطح استان هرمزگان برگزار خواهد شد و با توجه به نیاز جامعه ادبی استان ، طرح این برنامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ارائه شد که پس از موافقت، مقرر گردید این برنامه در اردیبهشت‌ماه برگزار شود.


وی افزود: دبیرخانه جشنواره در روزهای آغازین سال نو در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب آغاز به کار کرد و از روز چهاردهم فروردین فراخوان جشنواره در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.


شهرجو در خصوص ویژگی‌های این جایزه ادبی، اظهار کرد: این جایزه ادبی محدودیت شرایط سنی ندارد و تمام افراد جامعه بدون محدودیت می‌توانند در این برنامه ادبی شرکت کنند.


این منتقد ادبی، تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در سه بخش آزاد (سپید ) ، شعر کلاسیک و بخش ویژه با موضوع خلیج‌فارس در این جایزه ادبی شرکت کنند.


وی، ادامه داد: موضوع شعرها در بخش سپید و کلاسیک ، آزاد است و در بخش ویژه ، خلیج‌فارس موضوع شعرهای ارسالی است و دانش آموزان مینابی نیز می‌توانند در بخش ویژه با موضوع خلیج‌فارس شرکت کنند که آثار آن‌ها به‌صورت مجزا داوری خواهد شد.


دبیر اجرایی نخستین جایزه شعر رامی، ابراز کرد : علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا بیست و پنجم فروردین‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که پس از داوری آثار رسیده  اختتامیه جشنواره در ششم اردیبهشت در میناب برگزار خواهد شد.


شهرجو، ابراز امیدواری کرد: به دنبال آن هستیم که این برنامه ادبی بتواند زمینه ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه ادبی هرمزگان را فراهم آورد و بتوانیم این برنامه ادبی را در سال‌های آتی به‌صورت منطقه خلیج‌فارس برگزار کنیم.


وی، جایگاه ادبیات میناب را در هرمزگان و خارج از استان در  یک موقعیت شاخص نام برد و تصریح کرد: شهرستان میناب در دو دهه اخیر بیشترین کارکرد ادبی را در سطح هرمزگان داشته است.


این شاعر مینابی تعداد آثار ارسالی این جشنواره به دبیرخانه را بالغ‌بر 200 عنوان نام برد و ابراز کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته از این جشنواره، پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 300 اثر به دبیرخانه جایزه شعر رامی ارسال شود.


شهرجو، ابراهیم منصفی را یک چهره ماندگار در هنر هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: پدر این هنرمند فاخر و ارزشی مینابی بوده و مادر وی بستکی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها