محمدرضا رضانیا مطرح کرد

ممنوعیت انجام خدمات پزشکی زیبایی در مراکز غیر درمانی



به گزارش صبح ساحل ، به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به افزایش تبلیغات خدمات پوست خصوصا" تزریق  ژل و بوتاکس و لیزر درمانی در فضای مجازی توسط افراد فاقد صلاحیت و مجوز، گفت: براساس قوانین وزارت بهداشت برای دریافت خدمات پزشکی درحوزه پوست و مو و زیبایی می توان به بیمارستان ها، درمانگاه های تخصصی پوست و مو  و مطب پزشکان مراجعه کرد.

محمدرضا رضانیا افزود: برخی از این خدمات همچون کاشت مو و به کارگیری لیزرهای پرتوان فقط در بیمارستان ها  و درمانگاه های تخصصی پوست ومو رسمی، مجاز است.

وی اظهار کرد: انجام کلیه خدمات پزشکی در مراکز غیر درمانی، کاملا غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز گاها " همراه با خطرات  و عوارض جبران ناپذیری خواهد بود؛ به عنوان مثال انجام خدمات طب پوست مو وزیبایی در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی کاملا" غیر قانونی و پرمخاطره است؛ حتی اگر دراین مراکز پزشک، حضور داشته باشد.

رضانیا ابراز کرد: مکان هایی که خدمات پزشکی در آن ها ارائه می شود الزاما" باید، تابلوی معتبر داشته باشند و لذا مراجعه به هر مرکزی که  فاقد تابلو باشد بازی با سلامتی و به خطر انداختن سلامتی خواهد بود.

وی بیان کرد: هرگونه تبلیغات پزشکی الزاما"باید از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند و لذا هرگونه تبلیغات بدون مجوز، غیر قانونی بوده و اطمینان به تبلیغات اغراق آمیز موجود در فضای مجازی می تواند نتایج اسفناک در پی داشته باشد.

رضانیا گفت: لذا در صورت مشاهده تبلیغات، قبل از مراجعه به مراکز، از قانونی بودن آن مرکز اطمینان حاصل کنید.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خاطرنشان کرد: ممکن است در یک مرکز قانونی خدماتی ارائه شود که درحد صلاحیت آن مرکز نباشد، به عنوان مثال: انجام جراحی های بزرگ فقط در مراکز جراحی و بیمارستان ها امکان پذیر است و انجام خدماتی مانند کاشت مو و لیزرهای پرتوان به درمانگاه های تخصصی اختصاص دارد، لذا برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر از انجام این اقدامات در مطب ها خوداری کنید.

رضانیا اظهار داشت: همچنین انجام هرگونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیر قانونی و مخاطره آمیز است؛ لذا در مراجعه به این مراکز از حضور پزشک اطمینان حاصل کنید.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، درمانی  سریعا" موضوع را به شماره تماس 07644421891 اطلاع و یا به صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان مرکز توسعه سلامت کیش گزارش دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها