از ظرفیت آژانس ها برای سرویس مدارس استفاده می شود



به گزارش صبح ساحل،به نقل از مهر، عزیزاله کناری عصر سه شنبه در جلسه کارگروه ماده ۱۸ بندرعباس به مسائل و مشکلات سرویس مدارس می پردازد، اظهار داشت: قابل قبول نیست که مشکل سرویس مدارس در برخی مکان ها هنوز وجود داشته باشد و تا آخر هفته جاری باید مشکلات برطرف و خاطر مردم از سرویس مدرسه راحت باشد.

وی افزود: بزرگترین مشکل فعلی در سرویس مدارس اعلام شرکت ها مبنی بر نداشتن راننده به اندازه کافی است و این مشکل اگر طی دو روز آینده حل نشود از ظرفیت آژانس ها استفاده می گردد و امتیاز شرکت هایی که همکاری ندارند و ناکارآمد هستند لغو خواهد شد.

کناری،ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در سرویس مدارس، ادامه داد: تاکنون بخش اعظمی از سرویس مدارس انجام شده است و مشکل دانش آموزان باقی مانده هرچه سریعتر مدیریت و برطرف گردد.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس به اعتراض شرکت ها به نرخ مصوب اشاره کرد و گفت: شورای شهر بندرعباس نماینده تمام احاد جامعه است و باید وضعیت و شرایط همه مردم را در نظر بگیرد و با کار کارشناسی شده تصمیمات خود را اتخاذ نماید.

وی اضافه کرد: در نرخ گذاری سرویس مدارس هم همین روال بوده و نرخ های پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸، شرکتها، شرایط اقتصادی جامعه، نرخ کرایه های در استان، شهرهای همجوار و مشابه و نیز تورم موجود، در نظر گرفته شده و مصوب شد سرویس مدارس نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یابد و تخطی برخی راننده ها از این نرخ مصوب قابل قبول نیست.

رئیس شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: سرویس مدارس اگر به خوبی پیگیری و اجرا شود مشکل بزرگی از دوش خانواده ها برداشته می شود و بسیاری از معضلات موجود جامعه در جابجایی دانش آموزان برطرف خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز با بیان اینکه هریک از اعضا بنا به مسئولیتی که پذیرفته اند باید به وظیفه خود عمل کنند و در قبال آن پاسخگو باشند، ادامه داد: مدیران نسبت به انعقاد قرارداد و گرفتن هزینه سرویس مدارس مطابق نرخ مصوب شورای شهر در کمترین زمان اقدام نمایند و این موضوع نباید بیش از این ادامه پیدا کند.

دادی زاده سرخائی بیان داشت: تاکنون برخی مدیران به علت اعلام شرکت ها در نبود راننده و خودرو، نتوانستند انعقاد قرارداد با دانش آموزان داشته باشند . از مدیران که مشکل سرویس مدارس آنها برطرف نشده می خواهیم که هرچه سریعتر با معرفی راننده از سوی شرکت ها نسبت به دریافت و انعقاد قرارداد دانش آموزان جا مانده از سرویس اقدام نمایند.

وی به وجود برخی مسائل و ناهماهنگی های بوجود آمده در سال آغازین این طرح در بین دستگاههای متولی، افزود: طبق گزارش گرفته شده از سامانه و کسب اطلاع از مدیران مدارس، نبود راننده به اندازه کافی برای پوشش دانش آموزان جامانده از سرویس مدارس، عدم تمکین برخی راننده ها از نرخ مصوب شورای شهر، عدم اطلاع رسانی مطلوب و به موقع بعلت دیر اعلام شدن نرخنامه ها، بروز بعضا مشکلاتی در سامانه ثبت نام سرویس مدارس از جمله مسائل موجود در مسیر بهبود روند سرویس مدارس می باشد.

دادی زاده خاطر نشان کرد: شرکت ها مطابق آئین نامه سرویس مدارس موظف هستند یک نماینده بعنوان مدیر اجرائی در مدارس داشته باشند که روند دریافت هزینه، انعقاد قرار داد و بررسی مشکلات احتمالی در سرویس دهی مدارس را پیگیری و برطرف نماید.

رئیس کارگروه ماده ۱۸ استان هرمزگان اظهارداشت: نظارت بر روند سرویس مدارس در هر بخشی باید توسط ارگان مربوطه به نحو مطلوبی دنبال شود و هرگاه نظارت کم رنگ شده، ما شاهد بروز مشکلات بیشتری هستیم و سرویس مدارس به علت حساسیتی که دارد باید این نظارت قوی تر و آموزش های کافی به راننده ها در مسائل مختلفی از جمله پوشش مناسب، نحوه برخورد با دانش آموزان دختر و پسر، به موقع حاضر شدن، تعهد اخلاقی و غیره داده شود.

نماینده شرکت های سرویس مدارس، به کاهش راننده های شرکت ها اشاره کرد و گفت:وجود رانندگان آزاد در جابجائی دانش آموزان و ایجاد بازار سیاه در سرویس مدارس باعث شده رانندگان رغبتی برای ورود به شرکت ها نداشته باشند.

رضویان گفت: اعلام اسامی و مشخصات راننده ها توسط شرکت ها و نصب برچسپ و شناسائی رانندگان سرویس مدارس و برخورد پلیس با رانندگان آزاد می تواند مسیر را هموار تر کند.

این مسئول،ایجاد بستر و شرایط مناسب برای خدمت رسانی مطلوب را مهم دانست و تصریح کرد: برخی خانواده ها از سرویس مدرسه آزاد برای دانش آموز خود اقدام کرده اند. والدین باید توجه کنند که این مسیر دارای مسائل امنیتی پائین برای فرزندشان است و مشکلات آتی قابل پیگیری و جبران از طریق شرکت ها یا کارگروه نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها