کمپ گردشگری بندرچارک ایجاد می‌شود



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،رضا برومند روز دوشنبه گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای چندین پروژه در این استان تصویب شده که با بخشی از آن کمپ گردشگری چارک احداث می‌شود.

وی ادامه داد: این کمپ در راستای افزایش خدمات بهتر به گردشگرانی که از طریق بندر چارک به جزیره کیش و سایر مناطق مسافرت می کنند احداث می شود و رضایتمندی مردم و گردشگران را بالا خواهد برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان  اظهار داشت: جذب سالانه ۱۰میلیون گردشگر در استان هدف گذاری شده و درحال تدوین این برنامه هستیم.

برومند یاد آور شد: این استان بواسطه زیر ظرفیت هایی در بخش خشکی و دریا یکی از استانهای مناسب برای گردشگری درطول سال بویژه در فصل های پاییز و زمستان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به وضعیت گردشگری این استان در یک سال گذشته طرحهای گردشگری توسط هشت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی اکنون این فعالیت‌ها خاتمه یافته و سند آن تهیه شده و مسیرهای گردشگری، ظرفیت ها و پهنه‌ها را مشخص کرده و این سند به عنوان پایه فعالیت‌های حوزه گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: این استان با توجه به ساحلی و دریایی بودن می تواند جایگزین سایر مناطقی شود که مردم کشور برای گردش می‌روند لذا در همین راستا ایجاد اسکله گردشگری در بندر شهیدحقانی بندرعباس، ایجاد ۳۰ مرکز بوم‌گردی در جزیره لارک آغاز شده است.

برومند اضافه کرد: پرتال جامع گردشگری هرمزگان و نرم افزار گردشگری استان هم که در این مکان رونمایی شدند در راستای جذب گردشگر بیشتر ایجاد شده، پارک آبی بندرعباس هم که دچار مشکل‌هایی شده بود تا هشت ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به مرمت عمارت کلاه‌فرنگی بندرعباس اشاره کرد و افزود: درصورت لزوم برای مرمت این بنای تاریخی از مسیر قانونی اقدام می شود.

وی گفت: افزون بر ۱۴ میلیارد ریال برای مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز جذب شده و پس از ۲۰ سال تلاش، سرانجام سوله اطراف آن جابه جا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها