تامین زیرساخت‌های قضا از سیاست‌های سند تحول قوه قضاییه است



معاون مالی ، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌های این معاونت در جهت بهبود زیرساخت‌های امر قضا، گفت: تامین زیرساخت‌های این حوزه از سیاست‌های سند تحول قوه قضاییه است.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، محمد حسین فرزوان مهر، عصر یکشنبه در مراسم افتتاح دادگستری شهرستان بوموسی در استان هرمزگان اظهار داشت: قوه قضاییه در دوره جدید وارد مرحله تازه‌ای شده و سند بالادستی ما سند تحول قوه قضاییه است که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و از سوی ایشان ابلاغ و متناسب با آن سیاست‌ها، برنامه ریزی انجام شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های این سند تأمین زیرساخت‌های امر قضا است که به طور عمده مربوط به تأمین فضاهای فیزیکی مورد نیاز است.

فروزان مهر بیان داشت: بیشتر اعتبارهای مورد نیاز این مقوله دولتی است که با توجه به وضعیت ویژه اقتصادی امروز کشور، شرایط سختی پیش روی همه سازمان‌ها و نهادها و حتی نظام پیمانکاری قرار گرفته است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: البته ما پیش از این و در زمان جنگ تحمیلی با شرایط سخت تری مواجه بودیم که با همراهی و همدلی همه مردم و نهادها این شرایط را پشت سر گذاشتیم.

وی تصریح کرد: فراهم آوردن فضای فیزیکی در خور شأن ارباب رجوع و نیز همکاران قضایی و اداری یکی از اولویت‌های اصلی معاونت مالی قوه قضاییه است و در جهت تحقق آن همه تلاش خود را انجام می دهیم.

فروزان مهر بیان داشت: یکی از اهداف قوه قضائیه آمایش فیزیکی ساختمان‌های دادگستری کشور، برای ارائه خدمات بهتر می باشد و دادگستری بوموسی باهدف دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی راه اندازی شده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: کاهش هزینه های غیر ضروری، بهبود نظام تخصیص و مصرف هزینه کرد اعتبارات، ارتقاء دانش و مهارت عمومی در امور پشتیبانی از اولویت‌های این معاونت است.

شهرستان بوموسی شامل جزیره های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

پیش از این مردم جزیره بوموسی باید برای دسترسی به نزدیک ترین مرجع قضایی ، فاصله ۲۲۲ کیلومتری را تا بندرعباس از طریق دریا طی می کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگستری این شهرستان برای همیشه برطرف شد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها