اداره های دولتی حق داشتن مهمانسرا ندارند



وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مهمانسراهای اداره‌های دولتی که تبدیل به اقامتگاه شده‌اند، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ دستگاهی حق داشتن مهمانسرا ندارد اداره‌های دولتی عنوان آنها را از مهمانسرا به مرکز فرهنگی آموزشی و اسامی مشابه آن تغییر داده‌اند.

به گزارش صبح ساحل مونسان امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: این‌ها سرمایه کشور هستند که باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده و یا به بخش خصوصی واگذار شوند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: ۲هزار و ۴۵۰ طرح گردشگری با هزینه افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در کشور در حال اجراست که ۵۰۰ طرح از مجموع پروژه‌های یاد شده مربوط به بخش هتل است.

وی ادامه داد: این حجم از سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرایطی است که همه رخدادهای ضد توسعه گردشگری برای کشور رخ داده است ولی گردشگری روند روبه رشد خوبی را طی می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موزه‌ها که یکی از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران و فرهنگ دوستان هستند، اضافه کرد: کشور دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش گردشگری بوده و در پی تنوع بخشیدن به محصول‌های گردشگری هستیم.

مونسان افزود: کارهای خوبی با کشور چین آغاز شده و با اقدام‌های انجام گرفته میزان ورودی گردشگران سلامت از کشور عمان افزایش سه و نیم برابری داشته است.

هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور می‌شود

وی ضمن یادآوری فعالیت خود در بندرشهید رجایی، اظهار داشت: تعداد گردشگران ورودی به هرمزگان در برخی بازه‌های زمانی مانند عید نوروز افزایش قابل ملاحظه ای می‌یابدکه با توجه به وجود جزایر و ساحل طولانی، همچنین آب و هوای متنوع می‌تواند در همه طول سال پذیرای تعداد بالای گردشگران باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: در گام اول باید این استان به هموطنان شناسانده و شناخت خوبی نسبت به جاذبه‌های آن در کشور ایجاد شود، سپس تورهای گردشگری برای آن دایر شود.

مونسان ابراز داشت: یکی از دفاتر گردشگری فعال در تهران را به عنوان دفتر معین برگزار کننده تورهای گردشگری این استان انتخاب خواهیم کرد و چهره‌های اثر گذار بر روی مردم را با جاذبه های گردشگری این استان آشنا می‌کنیم.

وی افزود: مساله مهم افزایش قیمت بلیت هواپیماها در زمان‌های تعطیلی است که اگر بتوان جاذبه‌ها را بیشتر کرد و یا بیشتر شاساند در زمان افزایش قیمت بلیت هم گردشگران به این استان سفر خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد:  گردشگری موضوعی فرابخشی بوده و اداره‌های هرمزگان صنعت سفر و گردشگری را جدی دانسته و متوجه باشند که حضور و رفت و آمد گردشگران و رونق گردشگری موجب پیشرفت و رونق اقتصادی این استان می‌شود.

مونسان یادآور شد: در برنامه‌ریزی های مد نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور خواهد شد که این هدف با همراهی همه دستگاه‌ها، بخش خصوصی و مردم محقق می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها